نگاهی به تحلیل تکنیکال نمودار شمعی
نمودار شمعی Candlestickیکی از پر کاربردترین نمودارها می باشد که در واقع نسخه تکامل یافته نمودار میله اي است. از این نوع نمودار ژاپنی ها در قرن هجدهم استفاده کردند .

به گزارش بورس فوری، اگر بخواهید در هر حرفه‌ای فعالیت کنید، لازم است با مفاهیم، پایه‌ها و در یک کلام با الفبای آن آشنا باشید. در میان حرفه‌های فراوانی که در دنیا وجود دارند، بازار سهام به دلیل سوددهی خود، جذابیت زیادی برای بیشتر افراد دارد.

یکی از مهارت‌های مهم و کاربردی در حوزه بازار سهام، تحلیل تکنیکال است. در میان روش‌ها و ابزارهای متعدد مورد استفاده در تحلیل تکنیکال هم نمودارهای شمعی به دلیل سادگی نمایش اطلاعات مفید، بسیار محبوب هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم نمودارهای شمعی و کاربردهای آن‌ها را در بازار سهام بررسی کنیم.

یکی از این مفاهیم نمودار شمعی Candlesticks است. نمودار شمعی  Candlestickیکی از پر کاربردترین نمودارها می باشد که در واقع نسخه تکامل یافته نمودار میله اي است. از این نوع نمودار ژاپنی ها در قرن هجدهم استفاده کردند .

نمودارهاي شمعی همان اطلاعات نمودارهاي میله اي را به ما می دهند ، اما در قالب گرافیکی. نمودار شمعی از دو بخش بدنه اصلی و سایه تشکیل شده. 

بدنه اصلی شمع نشان دهنده قیمت آغاز و پایان معامله است و بخش دیگر شامل دو خط است که به سایه مشهور شده است. خط بالایی را سایه بالایی و خط پایینی را سایه پایینی می گویند. از این رو دامنه نوسانات سهم در طول دوره زمانی مورد داد و ستد توسط سایه ها نمایش داده می شود. 

همانطور که در نمودار میله اي هر میله نشان دهنده تغییرات قیمت در یک بازه زمانی بود، در نمودار کندل استیک Candlestick نیز هر کندل نشان دهنده قیمت باز شدن، بسته شدن، قیمت حداکثر و قیمت حداقل در بازه زمانی مورد نظر است.

0 نظر:

نظر بدهید