حال ناخوش متانول صادراتی پتروشیمی فن آوران
مقدار فروش محصولات پتروشیمی فن‌آوران در پایان نیمه نخست سال جاری ۴۶ درصد نسبت به مردادماه کاهش پیدا کرد

به گزارش بورس فوری،پتروشیمی فن‌آوران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های عملیاتی طی دوره یک‌ماهه را بالغ‌بر ۷۳۶ میلیارد تومان شناسایی کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی خود را ۴ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"شفن" میزان درآمدی که طی شهریورماه سال جاری اعلام کرد از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود که بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار خارج از کشور با ۴۶۱ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۶۳ درصد از درآمد ماهانه بود.

میزان درآمد‌های گزارش‌شده "شفن"

درآمد ماهانه پتروشیمی فن‌آوران در شهریورماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۳۶ درصد افزایش درآمد را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۹ درصد ریزش را به دنبال داشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه نیز میزان درآمد‌های این پتروشیمی با رشد ۱۰ درصدی روبه‌رو بود.

بیشتر میزان درآمدی که "شفن" طی این دوره یک‌ماهه به دست آورد در اختیار «متانول صادراتی» با ۴۵۳ میلیارد تومان بود و «متانول (داخلی)» نیز با ۱۴۵ میلیارد تومان در جایگاه بعدی قرار گرفت، در شهریورماه عنوان بیشترین نرخ فروش نیز به «اسید استیک (صادراتی)» با ۱۷ میلیون تومان در ازای هر تن تعلق گرفت.

همان‌طور که گفته شد بیشترین درآمدزایی را برای "شفن" محصول متانول در بازار صادراتی با ۴۵۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، میزان درآمدی که از فروش این محصول در شهریورماه حاصل شد نسبت به ماه گذشته ۴۶ درصد کاهش درآمدزایی را به دنبال داشت.

بر همین اساس نگاهی داریم به روند این محصول در بازار خارج از کشور در ۶ ماه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و روند باثباتی را در کارنامه مالی خود به ثبت نرسانده است.

پتروشیمی فن‌آوران در شهریورماه مقدار فروش محصولات خود را نزدیک به ۹۰ هزارتن به سهامداران خود اطلاع‌رسانی کرد و همچنین این پتروشیمی از ابتدای سال مالی تا انتهای شهریورماه نیز مقدار فروش محصولات خود را برابر با ۵۶۸ هزارتن به ثبت رساند.

مقدار فروش محصولات در پایان نیمه نخست سال جاری ۴۶ درصد نسبت به مردادماه کاهش پیدا کرد و همچنین توقع می‌رفت تا این پتروشیمی پس از افزایش مقدار فروشی که در مردادماه از خود برجای گذاشت این روند را ادامه دهد.

بیشترین مقدار فروش محصول در اختیار «متانول (صادراتی)» با ۵۴ هزارتن بود این محصول در شهریورماه با نرخ ۸ میلیون ۳۹۱ هزار تومان در ازای مورد معامله قرار گرفت، نرخ فروش این محصول نسبت به ماه گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

در پایان این گزارش لازم به ذکر است که میزان درآمد حاصل‌شده در این دوره ماهانه نزدیک به ۴ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۵ ماه گذشته بود، از ابتدای سال مالی تاکنون میزان درآمدی که به دست آمد ۴۸ درصد از درآمد سال مالی گذشته را پوشش داد.

0 نظر:

نظر بدهید