تزریق ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور
وزیر نفت از تزریق ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور خبر داد و اظهار داشت: این رقم بی‌سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش بورس فوری، به نقل از شانا، جواد اوجی در بازدید از مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان این که طبق گزارش‌ها در بعضی از استان‌های کشور حدود ۱.۵ تا ۲ متر برف باریده است، گفت: در این شرایط شبکه گازرسانی پایدار و مستمر بوده و در هیچ نقطه‌ای قطعی گاز نداشته‌ایم.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده‌شده، با وجود کاهش دما طی دو تا سه هفته آینده حتی گاز یک مشترک هم نباید دچار قطعی شود و گاز موردنیاز کل کشور تأمین می‌شود.

وزیر نفت با بیان این که ۸۵۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری کشور تزریق شده است، اظهار کرد: این رقم بی‌سابقه بوده و در این زمینه یک رکورد به‌شمار می‌آید.

اوجی گفت: با همت مردم در ایام سرد امسال حدود ۱۱ درصد کاهش مصرف و در مجموع ۱۰ ماه، حدود ۵ درصد معادل حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در روز کاهش مصرف داشته‌ایم.

افزایش روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب تولید گاز

وی با بیان این که با تدابیر انجام شده در زمینه تولید گاز نسبت به پارسال روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش تولید را از فازهای پارس جنوبی و میدان‌های مستقل گازی در شرکت نفت مناطق مرکزی داشتیم، افزود: همچنین با جمع‌آوری گازهای مشعل حجمی به تولید گاز اضافه شد.

وزیر نفت ادامه داد: عملیات نگهداری و تعمیرات دوره‌ای پالایشگاه‌های گازی، سکوها، خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در روزهای گرم سال به نحو مطلوب انجام شد، همچنین در نیروگاه‌ها نسبت به پارسال یک میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری ذخیره شد.

ذخیره‌سازی۳.۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در مخازن

اوجی اظهار کرد: ذخیره‌سازی گاز یکی از دغدغه‌هایی بود که همکاران ما در شرکت ملی گاز توانسته‌اند نزدیک ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی ذخیره کنند که در این ایام به کمک ما آمد.

وی تصریح کرد: هر کدام از مشترکان که از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه نسبت به پارسال ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف داشته باشد، نه‌تنها تعرفه گازشان رایگان می‌شود، بلکه پاداش ۱۰ برابری گازبها هم دریافت می‌کنند.

در یافت ۱۰ میلیون مترمکعب گاز توسط صنایع

وزیر نفت با اشاره به این که شرکت ملی گاز در زمینه گازرسانی به نیروگاه‌ها رکوردی تازه را ثبت کرد، توضیح داد: در این ۱۰ ماه، روزانه حدود ۲۸ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل داده شده و صنایع عمده هم روزانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب بیشتر دریافت کرده‌اند.

اوجی افزود: همه این تدابیر در کنار اجرای طرح‌های بهینه‌سازی به‌ویژه تعمیر و بازسازی موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی که شرکت ملی گاز به‌صورت رایگان انجام می‌دهد، تا امروز شبکه سراسری گاز کشور پایدار و مستمر بوده است.

مصرف بهینه گاز برای جلوگیری از قطعی گاز

وی، از مردم درخواست کرد با توجه به کاهش دما در دو تا سه هفته آینده در سراسر کشور با مصرف بهینه گاز، خادمان خود را در شرکت ملی گاز یاری کنند تا هیچ مشترکی با قطعی گاز روبه‌رو نشود.

وزیر نفت گفت: در آغاز به‌کار فعالیت دولت سیزدهم، در زمینه تولید و مصرف گاز با ناترازی سنگینی روبه‌رو بوده‌ایم، اما با اقدام‌های وزارت نفت و شرکت‌های ملی نفت و گاز، از مقدار ناترازی سال به سال کاسته شد.

اوجی با تاکید بر این که پروژه کنتورهای هوشمند در ۶ استان به‌صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: همچنین، هوشمندسازی کنتورهای گاز صنایع عمده نیز آغاز شده است.

 

0 نظر:

نظر بدهید