مصوبات حوزه انرژی در بودجه سال ۱۴۰۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبات حوزه انرژی در بودجه سال آینده، گفت: با اجرای این مصوبات ناترازی انرژی در کشور کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بورس فوری،به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با اشاره به مصوبات حوزه انرژی در بودجه سال آینده، گفت: اصلاحات کمیسیون انرژی در بخش‌های مرتبط با انرژی توانست لایحه بودجه را کاربردی‌تر کرده و به یقین در پی مصوبات مجلس ناترازی انرژی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد، البته به شرط آنکه دولت این قوانین را به درستی اجرا کند.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس ادامه داد: دولت باید با تشویق و به کارگیری بخش خصوصی برای کاهش ناترازی انرژی در کشور تلاش کند تا چالش‌های حوزه گاز و برق به حداقل برسد.

وی افزود: دولت باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و به گارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان قوانین مترقی مجلس در بودجه سال آینده را به منصه ظهور برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: ایجاد سیستم متمرکز مدیریتی برای بخش انرژی کشور، رعایت معیارهای مصوب مصرف حامل‌های انرژی در بخش‌های مختلف اقتصادی- اجتماعی، جایگزینی تجهیزات و تأسیسات قدیمی و فرسوده‌ بخش‌های مختلف مصرف انرژی، بهینه‌سازی مصرف در کل سیستم انرژی کشور، آموزش و اطلاع‌رسانی ملی، تدوین طرح جامع انرژی کشور و اصلاح الگوی مصرف و... ازجمله راهکارهای است که دولت باید برای بهبود وضعیت انرژی در کشور و اجرای قوانین در این حوزه جدی بگیرد.

 

0 نظر:

نظر بدهید