برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف در سال ١٤٠٣
معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر گفت: بهره‌گیری و نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مشترکان در تعرفه‌های مختلف در بهبود شاخص‌های پایداری و قابلیت اطمینان شبکه به عنوان بخش مهمی از راه‌حل‌ها اندیشیده شده، به همین منظور ارتقای کیفیت انرژی تحویلی به مشترکان در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری و اجرا به منظور پیاده‌سازی در شرایط اوج بار سال ١٤٠٣ هستیم.

به گزارش بورس فوری، به نقل از وزارت نیرو، محمدالله‌داد در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور، بر انجام اقدامات اساسی در حوزه نگهداری و تعمیرات به موقع خطوط حیاتی شبکه و انتقال به عنوان ضرورتی حتمی تاکید کرد.

وی افزود: طرح‌ها و مصادیق ذیل ١٨٠ اقدام برای گذر از اوج بار سال آتی، برنامه‌ای با توجه به تمامی دغدغه‌های اصلی شبکه است که اهتمام کامل همکاران در شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را می‌طلبد.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در ادامه به اجرای بیش از ٢٢٣ طرح حیاتی اصلاح و بهینه‌سازی برای گذر از پیک بار سال آینده اشاره کرد و گفت: دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال توانیر به صورت هفتگی نسبت به رصد و پایش فعالیت‌ها اقدام می‌کند.

ضریب آمادگی بالا در حوزه کیفیت تجهیزات استراتژیک

الله‌داد گفت: انتظار می‌رود با تلاش و اقدامات جهادی همکاران در معاونت‌های بهره برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای، با ضریب آمادگی بسیار بالا در حوزه کیفیت تجهیزات استراتژیک به استقبال پیک بار سال آتی برویم.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری و نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری مشترکان در تعرفه‌های مختلف در بهبود شاخص‌های پایداری و قابلیت اطمینان شبکه به عنوان بخش مهمی از راه‌حل‌ها اندیشیده شده، به همین منظور ارتقای کیفیت انرژی تحویلی به مشترکان در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری و اجرا به منظور پیاده‌سازی در شرایط اوج بار سال ١٤٠٣ هستیم.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در پایان گفت: هماهنگی در توسعه شبکه توزیع، همگام با توسعه و افزایش ظرفیت در شبکه بالا دست انتقال و فوق توزیع به عنوان اصل اساسی در زنجیره افزایش ظرفیت انرژی تحویلی به مشترکان اهمیت دارد و همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق را در این حوزه الزامی است.

0 نظر:

نظر بدهید