ماندگاری؛ شرط اول موفقیت در بورس
بازار سرمایه نیاز به روانشناسی و گفتار درمانی ندارد بلکه نیازمند اقداماتی است که با تسهیل نقد شوندگی و ایجاد اعتماد به ساز و کار بازار سرمایه، مانع خلق تصمیم‌های ناصحیح شد، بدون شک توسعه اقتصادی مستلزم انباشت سرمایه است.

به گزارش بورس فوری، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بازار بزرگی است که سهامداران آن ضمن شناخت فضای واقعی بازار، آن را درک کرده و از آن انتظار سود دارند.

حق پرست عنوان کرد: چنانچه برای جلب نظر برخی سهامداران تازه کار اقدامات غیر منطقی انجام شود که آنان را به رفتارهای هیجانی سوق دهد، شاهد از بین رفتن اعتماد نسبت به بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه یک روش تامین خرید سهام نیست بلکه بازاری است که باید سیال باشد و تورم را کنترل کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ در سال گذشته، علی رغم همه افت و خیزهای موجود، توانست منابع مالی را به سمت خود جذب و نوسهامدارانی که سردرگم بودند را به سمت خرید سهام هدایت کند.

وی اعلام کرد: در بازار سرمایه شرط اول تجارت، ماندگاری است بنابراین سهامداران باید ضمن شناخت درست از بازار و سود و و زیان آن، با نگاه بلندمدت نسبت به انتخاب درست سهام اقدام کنند و دولت هم در این زمینه با سیاست گذاری حاکمیتی، بازار سرمایه را مانع زدایی، سیال سازی و راهبری کند.

این فعال بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: بازار سرمایه نیاز به اصلاح ساختاری دارد و اگر تغییر قوانین در دستور کار قرار نگیرد، شاهد جذب سرمایه گذاران به بازار سرمایه نخواهیم بود.

وی افزود: اگر در سال گذشته نقدینگی های سردرگم در بازار به سمت تولید هدایت می‌شد و سیاست گذاری صحیحی صورت می گرفت، شاهد ضرر و زیان سهامداران نبودیم.

حق پرست تاکید کرد: اگر نتوانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم، شاهد کاهش ارزش پول ملی در کشور خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: سیاست‌گذاری درست لازمه بازگشت اعتماد به بازار سرمایه است و این سیاست گذاری باید از سوی متخصصانی صورت گیرد که بدون غرض قصد ایجاد یک بازار سیال و روان را دارند و چالش‌های ذهنی سرمایه گذار را متوجه شده و به آن احترام می‌گذارند.

به گفته حق پرست؛ بازار نیازمند عرضه ابزارهای مالی است تا ضمن رشد و توسعه بتواند استراتژی بسیار خوبی داشته باشد.

 

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید