رضایی: به زنان خانه‌دار حقوق می‌دهم/ یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تورم‌زا نیست
محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی صحبت می‌کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌جویی به دست می‌آید و تورم شکل نخواهد داد.

به گزارش بورس فوری،  محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه تلویزیونی "با دوربین" در شبکه یک سیما اظهار داشت: من در دوران جنگ متوجه شدم که حادثه بعدی، محاصره اقتصادی کشور است؛ این موضوع در دست‌نوشته‌های شهید حسن باقری است.

وی افزود: از این رو پس از پایان جنگ، قرارگاه سازندگی در سپاه درست کردم. بعد از هشت سال به این نتیجه رسیدم که کافی نیست و در دانشگاه تهران فوق لیسانس و دکترای اقتصاد گرفتم. در مجمع تشخیص مصلحت نیز سیاست‌های کلی اقتصادی را آماده کردیم، اما به 10 درصد از آن هم توسط دولت‌ها عمل نشد.

رضایی خاطرنشان کرد: سال 92 گفتم که من آمده‌ام تا ارزش پول ملی ایران سقوط نکند. من شرمنده ملت ایران و شهدا هستم. من برای بار سوم آبرویم را کف دستم گذاشته‌ام تا از اقتصاد کشور دفاع کنم. من در هیچ کدام از دولت‌ها نبوده‌ام، اما شرمنده مردم هستم.

وی با بیان اینکه همواره به دانش و تخصص توجه کرده‌ام، در خصوص یارانه 450 هزار تومانی گفت: اگر از یارانه 450 هزار تومانی صحبت می‌کنم، پشتوانه دارد و دقیق است. این از صرفه‌جویی به دست می‌آید و تورم شکل نخواهد داد. با اقتصاددانان مناظره برگزار می‌کنیم و نشان می‌دهیم که شدنی است. اگر صرفه‌جویی شود و نابرابری برداشته شود، پول فراوانی به دست می‌آید.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری بیان داشت: من به دنبال این هستم تا جوان‌گرایی و خلاقیت را وارد زندگی، صنعت و... کنم. جوانان نیاز به قیام دارند. مبارزه با فساد باید ابتدا از نزدیکان و اطرافیان آغاز شود. بدون اقتصاد، امنیت و معیشتی وجود نخواهد داشت و عزت و اقتداری نخواهد بود. ما ان‌شاالله ایران بزرگ اقتصادی را درست خواهیم کرد. تبعیض و نابرابری بزرگترین دشمن ما هستند. وقتی اقتصاد ما رشد کند، آمریکا و اسرائیل غلط می‌کنند به ما نگاه چپ بیاندازند.

وی همچنین بیان داشت: در دولت ما از همه اقوام ایرانی، وجود خواهد داشت. بذر را در سرزمین‌ شوره‌زار نمی‌توان کاشت. 18 میلیارد دلار از خزانه کشور خالی و پشتوانه پول ملی به شدت کاهش پیدا کرد. از تکرار دولت‌های گذشته جلوگیری خواهم کرد. معاون اول و چهار پنج نفرم از وزرایم را تاکنون انتخاب کرده‌ام. آن وزیری که به مدت هشت سال سرمایه‌گذاری در مسکن را تعطیل و زندگی مردم را متلاشی کرد، باید محاکمه شود. 

محسن رضایی گفت: اقتصاد را باید از حالت شرطی خارج کنیم. هشت سال است که می‌گویند، مذاکره می‌شود. مردم ایران چقدر صبر کنند؟ مذاکرات برای ما مهم است، اما اقتصاد نباید نسبت به آن یا هر چیز دیگری شرطی شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من اعلام خطر می‌کنم. این نابرابری و بی‌عدالتی که در کشور به وجود آمده، اساس نظام را با خطر مواجه کرده است. امروز ثروتمندان 26 درصد یارانه‌ها را در بنزین و گازوئیل مصرف می‌کنند و طبقات پایین تنها 2 درصد.

وی اضافه کرد: ما هم دست نفوذی‌ها در به وجود آمدن آلودگی‌های امنیتی را قطع می‌کنیم و هم دست دلالان را. ما ساختارهای اقتصادی را درست می‌کنیم. زندگی مردم را باید به خودشان داد. 

رضایی در خصوص وضعیت سیاسی کشور هم گفت: تفرقه بسیاری در کشور به وجود آمده است. مساله مردم چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست. در دولت ما جوانان و بانوان خواهند بود. برای همبستگی باید قیام شود. دولت وحدت ملی باید شکل بگیرد. مردم را شهروند دست چندم قرار ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: عدالت و برابری برای دولت ما بسیار مهم است. اگر پیشگیری از فساد نباشد، فساد به قدری گسترده می‌شود که مبارزه با آن سخت می‌شود. در دولت سازمان بازرسی ایجاد خواهیم کرد و پیشگیری از فساد را به مدیران خود واگذار می‌کنیم. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با سیاست خارجی هم گفت: دیپلماسی خود را به سمت منطقه میل خواهیم داد و "ایران منطقه‌ای" را دنبال خواهیم کرد. حکمرانی را نیز در کشور تغییر خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اقتصاد ملی باید با اقتصاد زندگی مردم پیوند بخورد. هم باید پیشرفت ملی وجود داشته باشد و هم مردم در فقر زندگی نکنند. اقتصاد را باید از زندگی مردم درست کرد. شهرها باید اقتصادی شوند. ایالت‌های اقتصادی و شهرهای اقتصادی درست خواهیم کرد و اقتصاد را از خانه‌ها شروع می‌کنیم و خانه‌داری را شغل حساب می‌کنیم. خانم‌هایی که دو فرزند و بیشتر داشته باشند، آن‌ها را تربیت کنند و به سلامت خانواده توجه داشته باشند، بعد از آموزش حقوق خواهیم داد.

رضایی گفت: اولین فعالیت اقتصادی که باید به آن توجه کرد و آورده‌های خوبی برای ما دارد، صنایع پایین‌دستی گاز و نفت است. محصولات پتروشیمی خام فروخته می‌شود و اگر این صنایع درست شود، میلیاردها دلار وارد کشور خواهد شد. نهضت مسکن‌سازی در ایران به راه خواهیم انداخت. با فعالیت مسکن، 300 صنعت به راه خواهد افتاد. ایران را هاب غذای منطقه خواهیم کرد. همچنین ما می‌توانیم هاب سلامت منطقه باشیم و گردشگری سلامت در کشور درست کنیم.

وی در خصوص تفاوت دولت خود با دولت‌های گذشته بیان داشت: اولین تفاوت ما با دولت‌های گذشته این است که ما مرد میدان هستیم و در بین مردم هستیم. ما در اتاق‌های دربسته نمی‌نشینیم. دولت ما، دولت مردم خواهد بود. دومین تفاوت این است که ما برای اقتصاد برنامه داریم و اقتصاددان هستیم. ما دولت اقتصادی درست می‌کنیم که شعار نمی‌دهد و برنامه دارد. سومین تفاوت ما به میدان آوردن جوانان است. ما در شناخت جوانان تجربه داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص بورس گفت: بورس مهم بود؛ اما باید در اسفند 98 ترمز آن کشیده می‌شد. من 6 نامه به دولت نوشتم، اما توجه‌ای به آن نشد. ما بورس را درست خواهیم کرد. صندوقی نیز برای جبران زیان مال‌باختگان بورس درست خواهیم کرد. ما می‌دانیم که چه کسانی پول‌های مردم را از بورس خارج کردند.

وی همچنین بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی را درست خواهیم کرد. در سفارتخانه‌های ایران به ندرت رایزن اقتصادی دیده می‌شود. اگر در مذاکرات برجام، یک تیم اقتصادی قوی قرار داشت و وزارت خزانه‌داری آمریکا را مجبور می‌کردند که چندین ماده را اضافه کنند، ترامپ به راحتی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

0 نظر:

نظر بدهید