اظهارات جنجالی همتی در تلویزیون؛ از پیامک حجاب به زنان تا فیلترینگ
عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی تلویزیونی اظهاراتی درباره تهمت زدن به دخترش، یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، پیامک حجاب به زنان، فیلترینگ و ... بیان کرد.

به گزارش بورس فوری، مهمترین بخش اظهارات همتی به شرح زیر است:

*تاسف خود را در برابر عدم حضور برخی چهره‌ها در انتخابات اعلام می‌کنم. من به دنبال تحقق جمهوریت هستم

*من آمده‌ام ۴ سال رییس جمهور باشم، روسای جمهور برای ۸ سال می‌آیند و ۴ سال اول، به فکر اصلاحات اقتصادی نیستند

*برخی بدنبال یارانه ۴۵۰ هزارتومانی هستند، این یعنی بنزین ۱۰ هزار تومان شود.

*می خواهند ۱۰۰ هزار تومان بدهند و ۲۰۰ هزار تومان از جیب مردم بردارند؟ از کجا می خواهند بیاورند؟

*منابع این یارانه و این وعده ها را از کجا می‌خواهید بیاورید؟ کار پوپولیستی مردم را فقیرتر می‌کند

*ما زنان را در جامعه اصلا حساب نمی‌کنیم، برخی حتی می‌گویند در خانه هم زنان را با اسم کوچک صدا نکنید

*من نمی دانم برخی دوستان با فیلترینگ اینستاگرام و توییتر به دنبال چه هستند؟ با زندگی مردم بازی می‌کنند.

*می‌گویند مبارزه با فساد و کاندیدها وعده مبارزه با فساد می‌دهند که چند نفر را بگیریم و بازداشت کنیم و زندان کنیم، پول مملکت بر می گردد؟ اصلا نباید اجازه داد فساد شکل بگیرد

*کاندیدایی گفته من نمی‌گذارم ۹۰ هزار میلیارد وام به افراد داده شده، من عرض می‌کنم که این وام‌ها در دوره‌ی خود آنها داده شده است

*۵ کاندیدا علیه من دروغ می‌نویسند، من میدانم در ستادهای آنها چه می‌کنند.

*عکس دخترخانمی را در کالیفرنیا منتشر کردند که دختر من است. اگر دین ندارید، آزاده باشید. من دو دختر دارم یکی متخصص کودکان و یکی دانشجوی معماری در داخل کشور است و یک پسر دارم استاد دانشگاه و معمار است بنابراین هر سه نفر در ایران هستند و افتخار می کنم در داخل کشور و برای مردم کار می کنیم.

*به دختران ما با پیامک حجاب استرس وارد می‌کنند.

*در زندگی مردم دخالت می‌کنیم که چه جور زندگی کن، چه فیلمی ببین، کجا برو، کجا نرو!

*ما نمی توانیم این انزوای اقتصادی که از خارج به ما تحمیل کرده اند و این انسدادی که در داخل ایجاد کرده اند را ادامه بدهیم و باید با تعامل این را حل کنیم

*سهم تحریم در مشکلات اقتصادی بالای ۵۰ درصد است.

* اینکه مثلا ده سال یک نفر را بندازیم زندان، فکر می کنید مشکل فساد را حل می کند؟

*این بگیر و ببندها نمایشی است. با بازداشت و کار نمایشی که مشکل فساد حل نمی‌شود

*باید فساد را از ریشه خشکاند، باید دنبال کسانی رفت که به بابک زنجانی فرصت فساد دادند. معلول مسئله نیست. باید علت را پیدا کرد

*اجازه رانتخواری نمی‌دهم، همانطور که در بانک مرکزی به کسی باج ندادم

مشروح اظهارات همتی به نقل از ایسنا را در ادامه بخوانید:

عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی  با تاکید بر اینکه معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است، اظهار کرد: نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است.

وی افزود: عدالت در پرداخت یارانه نداریم. در حاشیه شهرها مردم با فلاکت زندگی می‌کنند. من حتماً برنامه‌ی خاصی برای پرداخت یارانه‌ها دارم، اما عدد آن را اعلام نمی‌کنم و شعار پوپولیستی نمی‌دهم.

همتی با بیان اینکه باید قدرت خرید مردم را اصلاح کنیم، یادآور شد: باید اعتباری به مردم پرداخت کنیم تا بتوانند کالا بخرند و سپس تولید افزایش می‌یابد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که برنامه وی برای یارانه ها چیست؟ اظهار کرد: قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم برای ما جمهوریت نظام و رای مردم بسیار مهم است و مورد تاکید امام راحل بوده است و فکر می کنم و تاسف خودم را بابت اینکه نمایندگان و داوطلبان ذیصلاحی نتوانستند وارد عرصه رقابت شوند. اما من تلاش می کنم نماینده شایسته ای از طرف آنها باشم و امیدوارم این اجازه را به من بدهند و حمایت کنند که انشاءالله بتوانم در یک مبارزه تقریبا عادلانه پنج به یک بتوانم دولتی تشکیل بدهم که خواست اکثریت مردم باشد و جمهوریت را ان شاء الله بتوانم محقق کنم.

وی ادامه داد: بحث یارانه، بحث بسیار مهمی است و معیشت مردم دچار آسیب شدیدی شده است و تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری نیز به این شرایط دامن زده است اما باید بگویم که نحوه ریل گذاری اقتصادی ما مشکل دارد.

 همتی یادآور شد: تاکنون سیاست مداران ما رئیس جمهور بودند و اقتصاددان ها را هدایت می کردند نتیجه اش این شد که دیدیم اکنون چند دهه است که وضعیت اقتصادی نه تنها بهتر نشده است بلکه روز به روز نیز خراب تر می شود، یکبار امتحان کنیم اقتصاددان ها مسئولیت اجرایی بگیرند و سیاستمداران به حرف ما گوش بدهند تا ما بگوییم که چگونه می شود اقتصاد را اداره کرد و همانند دیگر کشورهای دنیا تورم را کنترل کرد و مثل همه دنیا رشد اقتصادی را رقم زد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در یارانه دادن فقط به خاطر سیاست های غلط ما باعث شده است که مردم زیر خط فقر بروند، ادامه داد: معیشت مردم دچار خدشه شود و اکنون ۴۵ هزار تومان عددی نیست. اینکه اکنون می گویند چند صد هزار تومان یارانه می دهند درست نیست و اکنون که دوستان آن را مطرح می کنند انتظاراتی در جامعه بوجود می آید، این در حالی است که برخی مواقع در پرداخت حقوق جاری مشکل داشتیم؛ بنابراین این یارانه نقدی را از کجا می خواهند بیاورند بدهند؟

وی تأکید کرد: اینکه ۱۰۰ تومان یارانه بدهند باید ۲۰۰ تومان از جیب مردم بردارند؛ من درباره یارانه ها برنامه دارم و به طور جدی روی آن کار کرده ام و ان شاء الله مردم عزیز خواهند دید که ما به صورت جدی روی آن کار کرده ایم.

همتی با تاکید بر اینکه من چهار سال می خواهم رئیس جمهور شوم نه دو دوره، گفت: علت آن نیز این است که کسانی که رئیس جمهور شدند در دور اول نتوانستند اصلاح اقتصادی انجام دهند چون می خواستند در دوره بعد نیز در انتخابات پیروز شوند.

 وی افزود: در همان چهار سال اول تمام برنامه های خود را انجام خواهم داد که یارانه یکی از آنهاست که باید اصلاح شود و به صورت جدی نتیجه بگیریم و موثر باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که پرداخت یارانه باید دائمی باشد یا نه، گفت: ما باید قدرت خرید مردم را اصلاح کنیم یعنی اکنون توان خرید اقلام مورد نیازشان را ندارند ما یارانه می دهیم که این کار را بکنند، اکنون یارانه دودستی پرداخت می‌شود اما باید یک اعتباری به مردم عزیز بدهیم که بتوانند کالا بخرند و تقاضا ایجاد شود و تولیدکننده بتواند کالای خود را بفروشند ما اگر بتوانیم این مقطع را طی کنیم از یک چرخه دور باطل خارج می شویم.

همتی یادآور شد: بنابراین توان مالی مردم افزایش پیدا می کند و خرید انجام می دهند و تولید ما راه می افتد و رونق پیدا می کند و رشد اقتصادی باعث اشتغال بیشتر می شود و دوباره درآمدها افزایش پیدا می کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که اگر یارانه ۴۵ هزار تومانی ارزش ندارد چرا روی افزایش آن تاکید دارید و اینکه آیا رقم یارانه را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: حتما این کار را خواهم کرد اما با مطالعه و براساس منابع، اگر ما به طور مثال می خواهیم ۴۵۰ هزار تومان یارانه بدهیم من که مطلع هستم و تا امروز که توسط رئیس جمهور محترم از کار برکنار شدم رئیس بانک مرکزی بودم ، من همه اطلاعات را در اختیار دارم اگر دوستان بیایند به آنان توضیح می دهم از کدام منابع می خواهند این مقدار یارانه را پرداخت کنند می خواهند بنزین را ۱۰ هزار تومان کنند این محل منابع را شفاف به مردم بگویند.

وی ادامه داد: آنهایی که می خواهند یارانه را افزایش بدهند شفاف بگویند از کدام منابع می خواهند این مبلغ را افزایش بدهند بنابراین خواهش من این است که با مردم پوپولیستی برخورد نکنیم، ساده انگارانه به مسایل نگاه نکنیم. برخی واقعا ساده انگارانه به مسایل نگاه می کنند و فکر می کنند اداره کشور همانند اداره یک خانه است؛ نه اینگونه نیست و مشکلات عظیم اقتصادی داریم و زیرساخت های ما مشکل جدی پیدا کرده اند منابع درآمدی دولت مشکلات جدی پیدا کرده است.

همتی افزود: شما بودجه ۱۴۰۰ را نگاه کنید همین امسال شصت تا هفتاد درصد به بودجه اضافه شد که من خیلی مخالف بودم و در جلسات دولت نیز گفتم که این کار را نکنید از آن طرف مجلس نیز ۳۰ درصد به آن اضافه کرد و اکنون نیز بودجه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است منابع آن را از کجا می خواهند بیاورند؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: پوپولیستی کارکردن مردم را فقیر می کند و این ساده انگارانه است و کشور را باید با عقلانیت اداره کرد.

وی درباره وضعیت اشتغال تصریح کرد: زنان را نیز باید به نرخ اشتغال اضافه کنیم. بعضی معتقدند حتی اسم کوچک خانم ها را هم در خانه نگویید. چه معنا دارد به دختر خانمی که لیسانس گرفته و زحمت کشیده پیامک بدهیم که حجابت را در خودرو رعایت نکردی. حرمت همه را حفظ و رعایت کنیم و یکی از مهمترین حق زنان، اشتغال است.

همتی ادامه داد: رقم۹.۶ دهم اشتغال در آمار درست است اما تعداد افراد شاغل و فرصت های شغلی هم پایین آمده بنابراین باید نرخ اشتغال تعدیل شود. اگر ما می خواهیم اشتغال رونق بگیرد باید به واحدهای کوچک و متوسط، توجه و برنامه تامین مالی آنها را فراهم کنیم. باید بتوانیم این نوع واحدها را با تسهیلات بانکی به سوی راه اندازی واحدهای کوچک و متوسط ببریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در بخش خدمات به دلیل کرونا بخش مهمی از اشتغال را از دست دادیم اما کرونا نوآوری ایجاد کرد و عمده زندگی مردم در اینستاگرام وارد شده است.

وی با اشاره به فیلترینگ افزود: فیلتر اینستاگرام یعنی بازی با زندگی مردم؛ مسئولان هم باید با فیلتر وارد توییتر شوند؛ من نمی دانم چرا؟

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره بازار سرمایه تأکید کرد: نوع ذاتی این بازار ریسک آن است. کارهایی در بازار سرمایه شد که نباید می شد؛ روند حمایت های بدون منطق برای رشد سریع شاخص مشکل ساز شد و بخش مهمی از مشکلات بازار سرمایه به خاطر دخالت های غیر منطقی در بورس است.

وی افزود: وقتی دخالت می کنیم و مسائل بورس را به شورای امنیت می بریم، معلوم است کسی که در بورس است می گوید باید زودتر از بورس بیرون بروم.

همتی با بیان اینکه اعتقادی به دخالت در بورس ندارم، اظهار کرد: ما با این کار، مردم را گیچ و بی اعتماد به بورس می کنیم اما به بازار سرمایه اعتقاد جدی دارم و باید کمک کنیم. سقوط بازار سرمایه دلایل متعددی دارد. می توانیم بورس را دوباره احیا کنیم ولی نه دو سه روزه. بخش حقیقی اقتصاد ما اگر خوب کار کند بازار ما هم رونق می گیرد. دولت من با این رویکرد، بازار سرمایه را در توجه جدی خود قرار خواهد داد. از شفافیت بورس حمایت می‌کنم نه اینکه عده ای به خاطر دعوت مسئولان وارد بورس شوند.

وی تصریح کرد: کاندیدایی گفته من نمی‌گذارم ۹۰ هزار میلیارد وام به افراد داده شده، من عرض می‌کنم که این وام‌ها در دوره‌ی خود آنها داده شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ۵ کاندیدا علیه من دروغ می‌نویسند، اظهار کرد: عکس دخترخانمی را در کالیفرنیا منتشر کردند که دختر من است. اگر دین ندارید، آزاده باشید.

همتی با اشاره به چگونگی مبارزه با فساد، گفت: اینکه مثلا ده سال یک نفر را بندازیم زندان، فکر می کنید مشکل فساد را حل می کند؟ این بگیر و ببندها نمایشی است. با بازداشت و کار نمایشی که مشکل فساد حل نمی‌شود. باید فساد را از ریشه خشکاند، باید دنبال کسانی رفت که به بابک زنجانی فرصت فساد دادند. معلول مسئله نیست. باید علت را پیدا کرد.

وی در پایان اظهار کرد: اجازه رانتخواری نمی‌دهم، همانطور که در بانک مرکزی به کسی باج ندادم و موافق استقلال بانک مرکزی هستم.

0 نظر:

نظر بدهید