اطلاعیه دادسرای تهران پیرامون اظهارنظر برخی کاندیدا‌ها درباره هشدار دادستان
در پی اظهارنظر برخی کاندیدا‌ها درباره هشدار دادستان تهران، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش بورس فوری،اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران به شرح زیر است:

۱. دادستان‌های مختلف مراکز استان و شهرستان‌ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، در دوره‌های مختلف اقدام به ارائه تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده‌  و تذکرات اخیر نیز مطابق با رویه همه دوره‌های انتخابات و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

۲. ریاست قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات، در جمع مسئولین عالی قضائی تاکید کردند که مبادا حضورشان در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تاکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستاد‌های وی، همچون سایر کاندیدا‌ها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

۳. باتوجه به در جریان بودن چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شورا‌های شهر و روستا، مجلس خبرگان، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزد‌ها و ستاد‌های آن‌ها در انتخابات‌ مختلف می‌باشد.

۴. نباید توصیه و تاکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتظار می‌رود کاندیدا‌های انتخابات با پرهیز از سوء برداشت سیاسی پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضایی، خود مروج اجرای قانون باشند.

0 نظر:

نظر بدهید