مبین؛ نماد پربازده و ناشناس بورسی
مبین انرژی خلیج فارس یکی از نمادهایی است که به اندازه نمادهای دیگر، سرشناس نبوده اما این نماد یکی از موثرترین نمادهایی است که به پتروشیمی‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش بورس فوری، مبین انرژی خلیج فارس یکی از نمادهایی است که به اندازه نمادهای دیگر، سرشناس نبوده اما این نماد یکی از موثرترین نمادهایی است که به پتروشیمی‌ها خدمات ارائه می‌دهد و هدف از احداث این مجتمع صرفه جویی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام شده انرژی مصرفی مجتمع‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی است.

شرکت پتروشیمی مبین، یکی از بزرگترین یوتیلیتی‌های متمرکز دنیاست. این مجتمع عظیم و مدرن صنعتی در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در پنج بخش مجزا و مساحت ۸۸ هکتار ساخته شده است.

وظایف این مجتمع عظیم صنعتی شامل : ۱. تولید و توزیع برق و بخار ۲. تولید و توزیع اکسیژن، نیتروژن، هوای سرویس، هوای ابزار دقیق ۳. تولید و توزیع آب شیرین، آب بدون املاح، آب سرویس، آب آتش نشانی و آب کولینگ ۴. دریافت وتصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی شرکت‌های پتروشیمی منطقه، سوزاندن پسماندهای مایع و جامد در کوره‌های زباله سوز ۵.دریافت گاز از شبکه سراسری و تقلیل فشار آن و توزیع بین مجتمع‌های پتروشیمی.

این شرکت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ بزرگ خلیج فارس است. در این گزارش به صورت کوتاه ۲ محصول عمده شرکت به عنوان گاز خوراک و گاز سوخت را بررسی می‌کنیم:

مبین توانسته از ابتدای سال تا انتهای آذر ماه ۱۰.۴۸۹ میلیارد تومان گاز خوراک را به فروش برساند. نرخ فروش گاز خوراک ۳۵۴۴ تومان بوده است، متوسط ۹ ماهه نرخ گاز خوراک در سال گذشته ۱۱۰۰ تومان بوده و مبین در سال گذشته با وجود تولید بیشتر ۱۱ درصدی، ۳.۸۰۹ درآمد فروش داشته که یک سوم امسال است.

میانگین کل درآمدهای مبین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۵۴,۷۳۹,۱۳۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال
مبین از نمادهایی است که معامله‌گران عادی بازار سرمایه به آن هیچ نظری ندارند و تنها حرفه‌ای‌های بازار به دنبال آن هستند.

مبین؛ نماد پربازده و ناشناس بورسی

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید این نماد یکی از نمادهایی است که بسیار زودتر از بقیه نمادها سیگنال ریزش تاریخی بورس را ارائه کرده و این نماد در ابتدای خرداد ۱۳۹۹ شروع به ریزش کرده و این ریزش تا دی ماه سال قبل ادامه داشته و این نماد نزدیک به ۵۰ درصد ریزش را تجربه کرده است.

مبین؛ نماد پربازده و ناشناس بورسی

این نماد از دی ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰، توانسته ۱۲۰ درصد بازدهی را به سرمایه‌گذاران بدهد و از سقف تاریخی خود نیز ۱۴ درصد بالاتر بایستد.

مبین؛ نماد پربازده و ناشناس بورسی

مبین ۳ هفته است که دچار ریزش شدیدی شده و این ریزش شدید احتمالا به دلیل نگرانی سهامداران از نرخ خوراک در بودجه سال ۱۴۰۱ بوده و باید دید در نقطه حمایت سوم پیوت لاین حمایت می‌شود یا خیر؟/صدای بورس 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید