بررسی گروه سیمانی بازار سرمایه
گزارشی از گروه سیمانی بازار سرمایه بخوانید.

به گزارش بورس فوری،  در گروه سیمانی معاملات پر عرضه دنبال می‌شود؛ هر چند که به مرور تعداد نمادهای سبزپوش در حال پیشی گرفتن از نمادهای سرخ‌پوش است. در رابطه با این صنعت باید گفت، گرچه گزارش این شرکت‌ها در مقایسه با ۳ ماهه گذشته چندان جالب نبوده که البته قیاس مع‌الفارقی است اما به نسبت دوره مشابه سال قبل اکثر شرکت‌ها رشد فروش قابل قبولی را ثبت کرده‌اند و انتظار می‌رود رشد فروش نیز ادامه داشته باشد.

به نظر بورس کالا برای این صنعت خوش یمن باشد. چراکه به گفته مدیرعامل سیمان آبیک، با فعال شدن معاملات گواهی سپرده‌ سیمان همسو با عرضه مستمر این محصول در بازار فیزیکی بورس کالا، اگر شمار مشتریان یک کارخانه ۲۰۰ نفر بود با امکان خرید مستقیم مشتریان خرد از انبار کارخانه‌ها، این تعداد به ۲.۰۰۰ نفر رسیده که این رویه به انحصاری که در گذشته در اختیار شمار محدود خریداران عمده بود، پایان داده و شاهد شکل‌گیری رقابت و کشف قیمت واقعی سیمان در بورس کالا هستیم.

در این گروه همه نگاه‌ها به لیدری به نام سفارس است. سفارس کف خوبی در قیمت‌های ۱.۳۰۰ تومانی ساخته و انتظار می‌رود پس از کمی دست به دست شدن، روند صعودی خوبی را در پیش بگیرد. سفارس همواره بازدهی خوبی در نخستین فصل‌های سال داشته است. بنابراین می‌توان به بهار ۱۴۰۱ امیدوار بود.

در سوی دیگر سغرب را داریم که میان رفقا، بیشترین رشد فروش دی ماه نسبت به آذر را، به خود اختصاص داده است. روی نمودار نیز قیمت سهام این شرکت پس از ۷۰ درصد ریزش همچنان وضعیت نوسانی دارد. باید صبر کرد و دید زون قیمتی ۱.۰۰۰-۱.۱۰۰ تومان و همچنین گزارش بهمن ماه شرکت می‌تواند باعث بهبود تقاضا در این نماد شود یا خیر.

اما سری هم به سپاها بزنیم که وضعیت مطلوبی در فروش دارد. سپاها چنانچه موفق به گذر از سد ۷۳۰ تومانی شود، پتانسل رشد تا محدوده ۸۰۰-۸۲۰ تومان را خواهد داشت.

در آخر اشاره به ساروم داشته باشیم که با گذر از مقاومت ۳.۵۳۰ تومان، راه همواری را برای دستیابی به تارگت ۴.۰۰۰ تومانی در پی خواهد داشت.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید