اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری؛ مناظره آغاز شد
نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر امروز (شنبه ۱۵ خرداد) برگزار می‌شود.

به گزارش بورس فوری، این مناظره که به بررسی مسائل اقتصادی اختصاص دارد از ساعت ۱۷ به طور مستقیم از شبکه یک و خبر سیما پخش خواهد شد و محسن مهرعلیزاده، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی، سیدابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی به مناظره با یکدیگر خواهند پرداخت.

*جزئیات برگزاری نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400
*در اولین مناظره، ترتیب صندلی نامزدها و پاسخ دادن آنها به سؤالات بر اساس قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.
*انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می‌شود.
*مناظره اول در دو قسمت برگزار می‌شود.
*هر نامزد برای پاسخ به هر سؤال سه دقیقه فرصت دارد.(از هر نامزد سه سوال پرسیده می‌شود)
*هر نامزد همچنین 4 دقیقه فرصت نقد پاسخ‌های دیگر نامزدها و 4 دقیقه فرصت دفاع از پاسخ‌های خود را (در مقابل نقد دیگر نامزدها) دارد.
*در مجموع برای مناظره اول 21 سؤال درنظر گرفته شده است (هر نامزد سه سؤال)
*در پایان مناظره، هر نامزد 4 دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهد داشت

*ترتیب صندلی نخستین مناظره نامزدها و پاسخ دادن آنها به سؤالات بر اساس قرعه‌کشی مشخص شد: صندلی شماره یک: سعید جلیلی - صندلی شماره دو: سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی - صندلی شماره سه: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی - صندلی شماره چهار: علیرضا زاکانی - صندلی شماره پنج: محسن رضایی میرقائد - صندلی شماره شش: محسن مهرعلی‌زاده - صندلی شماره هفت: عبدالناصر همتی

*اعتراض همتی به مجری صداسیما: چرا همه را «آقا» صدا کردید، جناب رییسی را «جناب آقا»

*نخستین تصویر از استودیو مناظره های انتخابات ریاست جمهوری


*زاکانی پیش از مناظره اول گفت: آمده ام با اژدهای هفت سر فساد رقابت کنم. با استدلال و منطق و عدد و رقم مواردم را مطرح خواهم کرد. رقیب من فساد، ناکارآمدی و ناشایسته سالاری می‌دانم.

 



*محسن مهر علیزاده در بدو ورود به صدا و سیما گفت: فکر میکنم تنها اقای رئیسی میتواند رقیب من باشد.

 


*سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به صدا و سیما برای مناظرات گفت: موضوع مهم اجرای عدالت است رقیب خود را ناکارامدی و فساد می‌دانم.

 



*سعید جلیلی در بدو ورود به صدا و سیما برای مناظرات گفت: کشور هشت سال روند کندی داشت و در بسیاری از موضوعات توفق داشت. کشور این ظرفیت را دارد در چهار سال آینده جهش داشته باشد. رقیب ما کسی است که بخواهد کشور را متوقف و معطل کند.

 

*محسن رضایی در بد ورود به محل مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برای دفاع از ملت ایران به مناظرات امده ام کاملا امادگی دارم که با وضعیت موجود رقابت بکنم هر کدام از اقایانی که مصوب وضعیت موجود باشند رقیب من هستند.

 

*همتی در بد ورود به محل مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: من استاد دانشگاه هستم که آمدم در برابر کسانی که تلاش میکنند کشور را با سیاسی کاری اداره کنند بگم مشکلات اقتصادی کشور راه حل دارد. آمده ام بگم که باید ایران را از حصر سیاست آزاد کنیم. آمده ام بگویم جوانان را باید از حصر مقررات آزاد کنیم. آمده ام بگویم مردم را از حصر یک جریان که ۵ نامزد در انتخابات حضور دارد آزاد کنم.

 

*قاضی زاده هاشمی در ابتدای ورود به صدا و سیما گفت: من صدای جوانانم من صدای زنان و بانوان و دخترانم صدای آسیب دیدگان از بورس هستم من آمدم که بزنم زیر میز نه این میز برخورد با اشخاص بلکه روش کشور داری.

 

در حال تکمیل...

0 نظر:

نظر بدهید