قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
قیمت هر اونس طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در جلسه قبل امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۸۶ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری، به نقل از رویترز، در حالی که تقویت نسبی ارزش دلار سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند که افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و چشم انداز تداوم سیاست پولی انبساطی موجب شد تا افت قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش بیش از یک درصدی در جلسه قبل امروز با 0.2 درصد کاهش به 1886 دلار و 76 سنت رسید.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.1 درصد کاهش به 1889 دلار و 60 سنت رسید.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «هرچند قیمت طلا در چند جلسه اخیر افت داشته اما عوامل فی حاکم بر بازار همچنان افزایشی هستند. تنها یک افت شدید سود اوراق قرضه دولت آمریکا می تواند این وضعیت را تغییر دهد.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز شاهد 0.1 درصد رشد بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در عین حال، انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا نگرانی سرمایه گذاران در مورد انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو در آینده نزدیک را برطرف ساخته است.

نرخ بهره پایین در آمریکا سبب افزایش فشار بر دلار و سوددهی اوراق قرضه می شود و جذابیت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد. سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به زیر 1.6 درصد رسیده و در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان است.

تحت تاثیر این احساس مثبت، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1043.16 تن رسید.

0 نظر:

نظر بدهید