زاگرس؛ کف‌سازی برای صعود ادامه‌دار خواهد شد؟
زاگرس در تایم فریم هفتگی بعد از ۶ هفته ای، روند صعودی دچار نوسان در نقطه ۲۰۰۰۰ هزار تومان شده و در حال کف سازی در این نقطه برای صعود دوباره است.

به گزارش بورس فوری،  پتروشیمی زاگرس یکی از نمادهایی است که تنها دو محصول در بازار داخلی و یک محصول در بازار صادراتی تولید می کند، اما این محصولات کم توانسته سودآوری خوبی برای این شرکت به همراه بیاورد.

زاگرس در بازار داخلی متانول و بخار تولید کرده که جمع فروش داخلی این محصولات ۱۴۴۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل افزایش ۱۰۴ درصدی را در فروش این محصولات می‌بینیم.

زاگرس در فروش صادراتی نیز توانسته مبلغ ۱۷۷۱۸ میلیارد تومان متانول بفروشد که نسبت به سال قبل افزایش ۳۰ درصدی در فروش محصولات را شاهد هستیم.

طبق بررسی‌های بالا عمده درآمد این شرکت از صادرات بوده و فروش داخلی تنها ۹ درصد فروش است، به همین علت این شرکت توانست eps خوبی را برای خود ایجاد کند و به محدوده ۲۳ هزار ریال برسد. نسبت pبرe این شرکت نیز در محدوده ۷ و نسبت p بر s این شرکت در محدوده ۲ است.

تحلیل قیمتی
زاگرس در تایم فریم ماهانه بعد از پنچ ماه ریزش از سقف تاریخی ماه قبل پر تقاضا شد و توانست برخی از ریزش‌ها را جبران کند.

Chart زاگرس, MN1, 2022.04.17 14:39 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

زاگرس در تایم فریم هفتگی بعد از ۶ هفته روند صعودی دچار نوسان در نقطه ۲۰۰۰۰ هزار تومان شده و در حال کف سازی در این نقطه برای صعود دوباره است.

Chart زاگرس, W1, 2022.04.17 14:40 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

زاگرس در تایم فریم هفتگی طبق تصویر زیر با حمایت تنکان به سقف سنکوی بی برخورد کرده و باید منتظر بود تا معاملات این هفته این نماد را رصد کرد. برای گذر از مقاومت نیاز به یک کندل پرحجم معاملات است.

Chart زاگرس, D1, 2022.04.17 14:41 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

این نماد از ضریب نقدشوندگی بالای ۹۹ درصدی برخوردار بوده و یکی از نمادهای کم ریسک برای نگهداری است، ۸۹ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی ها هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز یکشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
- خرید حقیقی: ۳۰۰ هزار سهم
- سرانه: ۲۴ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۳۹۱ هزار سهم
- سرانه: ۱۴۰ میلیون تومان
- خرید حقوقی: ۹۱ هزار سهم
- فروش حقوقی: ۵۰ سهم

در محدوده مثبت
- خرید حقیقی: ۹۰۵ هزار سهم
- سرانه: ۲۵ میلیون تومان
- فروش حقیقی: ۸۳۴ هزار سهم
- سرانه: ۷۰ میلیون تومان
- خرید حقوقی: ۶۲ هزار سهم
- فروش حقوقی: ۱۳۳ هزار سهم

فعلا معاملات بزرگی در این نماد دیده نمی شود، بازیگران بزرگ حقیقی منتظر تعیین تکلیف و کف سازی این نماد هستند و در روز یکشنبه این نماد به صورت نوسانی و کف سازی به کار خود در معاملات پایان داد./صدای بورس 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید