کاهش حاشیه سودناخالص ۷ درصدی آریا
پلیمر آریا ساسول یکی از نمادهای گروه شیمیایی است که وضعیت مناسب بنیادی از لحاظ سودسازی دارد، این نماد اتیلن، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن متوسط و سنگین و سی تری پلاس را در دو بازار داخلی و صادراتی به فروش می رساند.

به گزارش بورس فوری، پلیمر آریا ساسول یکی از نمادهای گروه شیمیایی است که وضعیت مناسب بنیادی از لحاظ سودسازی دارد، این نماد اتیلن، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن متوسط و سنگین و سی تری پلاس را در دو بازار داخلی و صادراتی به فروش می رساند.

در صورتمالی منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰، درآمدهای عملیاتی این نماد با افزایش ۴۷ درصدی به ۲۶۵۳۲ میلیارد تومان رسیده است، حاشیه سودناخالص این نماد در سال ۱۴۰۰ به ۴۸ درصد و حاشیه سودخالص این نماد نیز به ۵۱ درصد رسیده است.

حاشیه سودناخالص این نماد در سال ۱۳۹۹، به میزان ۵۵ درصد و حاشیه سودخالص نیز ۶۱ درصد بود.

اما این نماد همچنان وضعیت بنیادی خوبی دارد، eps تی تی ام این نماد ۹۷۹۱ ریال بوده و نسبت pبرe این نماد نیز دقیقا مطابق با نسبت گروه در محدوده ۹ بوده و نسبت pبرs نیز قدری بالا است.

آریا عرضه اولیه خوبی است که در هفتم خرداد ماه سال ۹۹ به بازار عرضه شده و نسبت بازار خوبی نیز کسب کرده و به هر کد بورسی نیز میزان قابل توجه تری نسبت به عرضه اولیه های دیگر رسید، این نماد از خرداد سال ۹۹ تا به امروز توانسته بازده ۴۱۶ درصدی را عاید سهامداران کند، به هر کد بورسی ۳۷۸ هزار تومان رسیده و اگر فردی این نماد را نگه داشته بود امروز به ارزش یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده بود.

هجمه علیه عرضه اولیه که برخی در بازار راه افتاده قدری بی انصافانه است، عرضه اولیه به خودی خود خوب یا بد نیست بلکه برای هر عرضه اولیه باید تحلیل بنیادی صورت بگیرد و آینده و ارزش گذاری سهم در دسترس بوده و سهامداران با آگاهی آن عرضه اولیه را در ابتدا خریده و در آینده نیز به آن اضافه کنند.

تحلیل
آریا ساسول بعد از هفت ماه نوسان در قیمت ۷۶۰۰ تومان ، دو ماه است که پرتقاضا شده و توانسته به ناحیه ۸۵۰۰ تومان وارد شود، این شرکت الگوی حرکت پیوسته در رشد را به خوبی اجرایی کرده است.

Chart آریا, MN1, 2022.04.14 22:16 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

حجم باالا در معاملات ماهانه را در تصویر زیر می بینید که نشان از تمایل معامله گران به این نماد دارد.

۹۴ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در این نماد عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۱۱۲ هزار سهم
سرانه: ۱۷ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۲۹ هزار سهم
سرانه: ۱۸ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۷ هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۴.۸ میلیون سهم
سرانه: ۲۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۹ میلیون سهم
سرانه: ۱۵ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۶۶۸ هزار سهم
فروش حقوقی: ۱.۶ میلیون سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: ۳۳ هزار سهم
سرانه: ۱۰۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳۵۰ هزار سهم
سرانه: ۱۱ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۴۱۸ هزار سهم
فروش حقوقی: ۱۰۱ هزار سهم

این سهم در زمان تقاضا با عرضه حقیقی ها مواجه بوده البته به علت سهامداران بالای حقوقی با حمایت حقوقی آخرین قیمت با اختلاف مثبت ۲ درصدی با قیمت پایانی بسته شده و احتمال پرتقاضا شدن مجدد در هفته آتی وجود دارد./صدای بورس 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید