برنامه های اقتصادی رئیسی منطبق با اقتصاد مقاومتی و ناجی اقتصاد است
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه با تدوین برنامه های کاربردی می توان اقتصاد را نجات داد و از بی برنامگی ها رها کرد گفت: در میان کاندیدهای موجود ریاست جمهوری برنامه های ابراهیم رئیسی منطبق با اقتصاد مقاومتی است و می تواند آن را محقق و پویا کند.

به گزارش بورس فوری به نقل از تسنیم،یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه  با تدوین برنامه های کاربردی می توان اقتصاد را نجات داد و از بی برنامگی ها رها کرد گفت: در میان کاندیدهای موجود ریاست جمهوری برنامه های ابراهیم رئیسی منطبق با اقتصاد مقاومتی است و می تواند آن را محقق و پویا کند.

حمید آخشته کارشناس اقتصادی درباره برنامه های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری و اولویت های اقتصادی در دولت آینده اظهار کرد: رئیس جمهور آینده در ابتدای کار باید جلوی فساد سازمان یافته در دولت و اقتصاد کشور را بگیرد.

وی افزود: وجود امضاهای طلایی موجود در دستگاه های دولتی را می‌توان با بهره گیری هرچه بیشتر از فضای مجازی و حذف ارتباط حضوری می توان رانت های موجود در کشور را از بین برد؛ در دنیای امروز دیگر از این طریق به مردم خدمات رسانی می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به فساد موجود در اختصاص از ارز 4200 تومانی ادامه داد: ساختار های تصمیم گیری اقتصاد کشور نیازمند اصلاح است و با تدوین برنامه های کاربردی می توان اقتصاد را نجات داد و از این بی برنامگی ها رها کرد.

لزوم اعلام جرم برای سوء استفاده افراد خاص از ارز دولتی 

وی تصریح کرد: جلوی بسیاری از فساد های موجود در اختصاص ارز دولتی را می توان با نظارت های سیستماتیک گرفت و علیه متخلفان اعلام جرم شود؛ لازم است که دولت در این زمینه خودپیگیر باشد و جلوی سوء استفاده افراد خاص از  رانت را بگیرد.

آخشته در ارتباط با برجام و وضعیت ارتباط اقتصادی ایران با دیگر کشور های در دولت آینده گفت: هیچکدام از کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری مخالفتی درباره  ارتباط با دیگر کشور ها ندارند اما  چیزی که در این باره مهم است حفظ اقتدار کشور است و هیچ ایرانی حاضر نیست که ایران با گردن کج با دنیا مذاکره کند.

وی اظهار داشت: برجامی که در سال های گذشته به امضا رسید، دستاورد اقتصادی مشخصی برای کشور نداشت زیرا تحریم های خارج از برجامی وجود داشت که امکان بازگشت ارز به کشور را نمی داد.

وی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: در میان کاندیداهای موجود ریاست جمهوری برنامه های ابراهیم رئیسی منطبق با اقتصاد مقاومتی است و می تواند آن را محقق و پویا کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: برای داشتن  رونق و جهش در تولید باید به طور جد  تولید در کشور احیا شود و به آن توجه شود و در شرایط فعلی که سرمایه ها به سمت دلالی و خدمات رفته است نمی توان اقدامات پایدار برای برای جهش تولید داشت. 

وی گفت: دولت خود در نابسامانی های اقتصادی موجود در کشور نقش اساسی داشته است به طوری که برای جبران کسری بودجه از تسعیر نرخ ارز که منجر به تورم در جامعه می شود استفاده کرد، همچنین سرمایه مردم در این راستا در بورس از بین رفته است .

انتهای پیام/

0 نظر:

نظر بدهید