دسترسی سرخابی‌ها به منابع ۳۵۹ و ۳۵۰.۵ میلیاردی سهام و بازگشایی نماد
یک مقام مسئول در سازمان خصوصی‌سازی درباره زمان دسترسی استقلال و پرسپولیس به وجوه ۳۵۹ و ۳۵۰.۵ میلیارد تومانی حاصل از پذیره‌نویسی سهام توضیح داد.

به گزارش بورس فوری،   حسین امیررحیمی سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت برداشت پول حاصل از پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: وضعیت دو باشگاه متفاوت است. پول در حساب باشگاه استقلال بوده و مجوز ثبت افزایش سرمایه مجددا نزد اداره ثبت، انجام شد و مجوز خصوصی‌سازی را هم دریافت کرد. نماد باشگاه استقلال آماده بازگشایی مجدد است تا مردم بتوانند سهامی را که خریداری کرده‌اند مبادله کنند.

وی افزود: باشگاه استقلال به پول دسترسی دارد و هیات‌مدیره می‌تواند این پول را برداشت کند اما طبق مصوبه هیات‌مدیره، برداشت پول نیازمند تشکیل کمیته‌ای است تا مخارج باشگاه اولویت‌بندی شده و پس از آن برداشت شود.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت باشگاه پرسپولیس هم توضیح داد: این باشگاه نامه تایید بانک را به سازمان بورس ارائه داده و بعد از اینکه مجوز اخذ شود، ثبت انجام می‌شود. یک هفته‌ زمان می‌برد تا پول قابل‌برداشت شود. در واقع پول در حساب باشگاه است اما باید مجوز افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت، انجام و مجوز سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس نیز گرفته شود.

امیررحیمی ادامه داد: از آنجا که سازمان خصوصی‌سازی قانونا نمی‌تواند در حاکمیت شرکت‌ها وارد شود، تشکیل کمیته باید از مسیر هیات‌مدیره دو باشگاه طی شود. در این راستا وزارت اقتصاد با عاملیت سازمان خصوصی‌سازی بر نحوه خرج کردن پول‌ها نظارت دارد و بطور مرتب از باشگاه‌ها گزارش می‌خواهد. سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد داده اعضای کمیته متشکل از نمایندگان وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و باشگاه‌ها باشند.

بنابر این گزارش، فرآیند پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۲۸ اسفند سال گذشته به پایان رسید که باعث شد ۳۵۰.۵ میلیارد تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان نیز عاید باشگاه استقلال شود. سهام دو باشگاه پس از طی شدن فرآیندهای قانونی، قابل‌معامله خواهد شد.

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

 

 

0 نظر:

نظر بدهید