چطور فناوری در دوران جدید تغییرات را رقم می‌زند؟
اگر از دو سال گذشته و دوران سخت همه‌گیری بیماری یک نکته خاص یاد گرفته باشیم این است که ادامه حیات انسان‌ها بدون فناوری، دشوار و تا حدی غیرممکن است.

به گزارش بورس فوری، پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف مانع پیشروی بیماری شد و ابزارها و دستگاه‌های دیجیتال کمک کرد تا در سخت‌ترین شرایط هم انسان‌ها بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و همچنان متصل بمانند.

دوران جدید پس از رفع همه‌گیری بیماری باعث تغییر اولویت‌ها و به‌روز شدن رویکردهای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری هم شد. در سال ۲۰۲۲ نیز برخی از شرکت‌های بزرگ این حوزه، موضوعاتی مثل سلامتی و شخصی‌سازی محصولات را به عنوان اولویت‌های خود برگزیدند.

سلامتی

در سراسر جهان اولویت‌های خریداران لوازم دیجیتال و خانگی پس از پشت‌ سر گذاشتن دوران همه‌گیری بیماری تا حدود تغییر کرد و موضوع سلامتی در صدر فهرست مهم‌ترین عوامل قرار گرفت.

اینکه کدام دستگاه‌ها و ابزارها به حفظ بیشتر سلامتی کمک می‌کند؟ سوالی است که کاربران لوازم دیجیتالی حالا دیگر بیش از پیش در زمان خرید محصولات به دنبال پاسخ آن هستند. از سوی دیگر تولیدکنندگان هم به دنبال بهینه‌سازی محصولات خود رفته‌اند تا آنها را با اولویت‌های جدید کاربران هماهنگ کنند.

به طور مثال یخچال فریزر‌های جدید سری Bespoke سامسونگ با فناوری Cool Zone Select طراحی شده که این امکان را به کاربران می‌دهد تا مواد غذایی را به شکل دلخواه خود و با مناسب‌ترین دمای ممکن خنک کنند. به کمک این فناوری کاربران می‌توانند با یک لمس ساده میزان سرمایش یخچال را از میان چهار حالت  فریزر، یخچال، خنک یا انجماد کم انتخاب نمایند. در یخچال‌های سری Bespoke French Door نیز، سامسونگ از محفظه مخصوص FlexZone برای نگهداری ویژه مواد غذایی کمک گرفته است. FlexZone با نگهداری مواد غذایی در شرایط بهینه، به تازه‌تر ماندن غذاها برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند. این محفظه کنترل شده و مستقل با چهار حالت دمایی از پیش تنظیم شده، به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که بسته به نیاز خود، طیف گسترده‌ای از اقلام را ذخیره کنند. 

سامسونگ در توجه به سلامتی کاربران و اولویت قرار دادن این موضوع همواره پیشگام بوده و ابزاری مثل گلکسی واچ را با قابلیت حیاتی اندازه‌گیری فشار خون عرضه کرده است. ساعت‌های هوشمند گلکسی Watch 3 و Watch Active 2 و همچنین جدیدترین مدل یعنی Watch 4 مجهز به حسگرهای پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند با تحلیل ضربان نبض، میزان فشار خون را کنترل کند. برای این کار از حسگرهای نظارت بر ضربان قلب استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند فشار خون و دیگر علایم حیاتی خود را در اپلیکیشن Health Monitor سامسونگ مشاهده کرده و آنها را به شکل فایل PDF با پزشک خود به اشتراک بگذارند.

سفارشی‌سازی

داشتن محصولاتی که بتواند رضایت خاطر و خوشحالی کاربرانش را جلب کند علاوه بر ایجاد حس مثبت و خوشایند به سلامتی بیشتر افراد هم کمک خواهد کرد. قابلیت سفارشی‌سازی محصولات، یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند نقش مهمی را در کسب رضایت کاربران ایفا کند. فرض کنید که هر فردی این امکان را داشته باشد تا لوازم شخصی خود را از گوشی و ساعت هوشمند گرفته تا حتی یخچال خانه‌اش را دقیقا مطابق با سلیقه و سبک زندگی خاصش طراحی کند. این رویا البته با محصولات سریBespoke  سامسونگ به واقعیت نزدیک شده است.

سریBespoke  که پیش از این در لوازم خانگی سامسونگ دیده می‌شد برای اولین بار با گوشی‌های تاشو سری Z Flip و نسخه ویژه Z Flip3 Bespoke Edition امکان شخصی‌سازی گوشی‌های هوشمند را برای همگان فراهم کرد.

گلکسی Z Flip3 با اندازه کوچک، طراحی خاص و قابلیت‌های نوآورانه، به کاربران امکان می‌دهد شخصیت و سلیقه خود را ابراز کنند. نسخه Bespoke این گوشی با ترکیب‌هایی جدید از رنگ‌های قابل شخصی‌سازی و UX ویژه با امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی مطابق سلیقه کاربر طراحی و عرضه شده است. سامسونگ هزاران رنگ را آزمایش و سایه‌هایی را شناسایی کرده که ترکیب آن‌ها کاملاً مکمل یکدیگر هستند. نتیجه این بررسی‌ها یک پالت از 49 ترکیب رنگ احتمالی برای گلکسیZ Flip3 Bespoke Edition  است. کاربران می‌توانند با انتخاب قاب‌های گوشی مشکی یا نقره‌ای و رنگ‌های جلو و عقب آبی، زرد، صورتی، سفید یا مشکی، ترکیب منحصر‌به‌فرد خود را ایجاد کنند.

سفارشی‌سازی محصولات سامسونگ تنها به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود و کاربران و علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ می‌توانند ساعت خود را با با ترکیب رنگ‌ها، اندازه‌ها و بندهای مختلف شخصی‌سازی کنند.

0 نظر:

نظر بدهید