اقدامات ذوب‌آهن اصفهان در حوزه تنوع زیستی
همایش روز جهانی تنوع زیستی، همزمان با روز جهانی تنوع زیستی با حضور مدیران صنعتی و فعالان اقتصادی زیست محیطی استان، اعضاء هیأت علمی دانشگاه، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، در تالار اجتماعات محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ذوب‌آهن اصفهان در این همایش که سید حمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست نیز حضور داشت به بیان اقدامات این شرکت در حوزه محیط زیست با رویکرد محیط زیست طبیعی و حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی پرداخت و گفت: ایجاد و نگهداری ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز منحصر به فرد توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان علاوه بر دارا بودن کارکردهایی نظیر کاهش عوامل آلاینده هوا ناشی از منابع آلاینده مستقر در منطقه و ایجاد محیط با طراوت برای کارکنان، دارای نقشی بی بدیل در استقرار گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان یک آشیان زیستی در جهت حمایت از تنوع زیستی است.

معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت همچنین وجود دریاچه قایقرانی و حوضچه‌های نگهداری پساب شرکت را که بعضاً پذیرای بسیاری از گونه‌های جانوری و از جمله پرندگان مهاجر می‌باشد را نیز از امکانات شرکت در حوزه حمایت از تنوع زیستی دانست و به حمایت معنوی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن از تمساح پوزه کوتاه ایرانی(گاندو) اشاره و بر آمادگی این شرکت در حمایت و مشارکت در برنامه های مرتبط با محیط زیست طبیعی و حمایت از تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاکید نمود.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به شعار روز جهانی تنوع زیستی سال جاری «ساخت آینده‌ای مشترک برای همه اشکال زندگی» گفت: ما برای اینکه حق حیات را برای همه اشکال زندگی و نه فقط انسان ایجاد کنیم باید نگرش خود را تغییر دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نقش صنایع در حوزه تنوع زیستی و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی پرداخت و مشارکت صنایع در حوزه محیط زیست طبیعی و حمایت از برنامه‌های تنوع زیستی را خواستار شد.

وی افزود: امید است با اشاعه فرهنگ حفظ تنوع زیستی و محیط زیست بتوانیم وظیفه‌ای که نسبت به نسل‌های آتی داریم را به سرانجام برسانیم.

این مراسم با سخنرانی علمی محمدرضا همامی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مسعود برهانی عضو هیأت علمی و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و نیز پخش کلیپ تنوع زیستی استان تهیه شده توسط پیمان شاکرینی همراه بود.

در این همایش همچنین از یادمان روز جهانی تنوع زیستی رونمایی گردید و از محیط بانان فعال در حوزه مستندسازی حیات وحش استان نیز تقدیر شد.

0 نظر:

نظر بدهید