دلار صعودی شد
ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم افزایش پیدا کرد.

به گزارش بورس فوری، رقابت پذیری محصولان چینی مقابل همتایان آمریکایی آن ها در بازارهای جهانی شود.  

مسیر تورمی در بسیاری از کشورهای اروپایی در حالت نگران کننده‌ای قرار گرفته است: طبق اعلام مرکز آمار آلمان،  نرخ تورم در ماه آوریل  به بالای نرخ  دو درصدی رسیده است. متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۵ درصد بوده که ۰.۵ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم همچنین بالاترین تورم مثبت ثبت شده در ۱۳ سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود و کار بانک مرکزی را برای اتخاذ رویکرد انبساطی دشوار خواهد ساخت.  

فشار فروش روی دلار در هفته های اخیر و پس از رسیدن نرخ تورم آمریکا به بالاترین سطح ۲۹ سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته تا جایی که بازدهی دلار در برابر ارزهای مهم در ماه های آوریل و می منفی بوده است. با این حال  دیگر رقبای دلار نیز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی دیگر کشورها در ماه های اخیر نتوانسته اند اختلاف خود را با دلار به طرز معناداری زیاد کنند و این مساله باعث شده است تا برخی از تحلیلگران انتظار افزایش قیمت دلار را در نیمه دوم امسال داشته باشند.  

سرانجام پس از حدود یک سال میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا از ۲۱ تریلیون دلار عبور کرد. آن طور که مرکز آمار آمریکا اعلام کرده، در ماه می حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به می به ۲۲ تریلیون و ۱۵۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است. همچنین بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۱۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۷۱۲ دلار بوده است.

0 نظر:

نظر بدهید