تحلیل تکنیکال و بررسی تولید و فروش، متغیرهای اثرگذار و بازدهی صنعت لاستیک
وضعیت صنعت بورسی لاستیک و پلاستیک توسط پردازش اطلاعات مالی مبنا ، مورد تحلیل بنیادی و تکنیکال قرار گرفت و مواردی از جمله میزان تولید و فروش، متغیرهای اثرگذار و بازدهی بررسی شد.

به گزارش بورس فوری، وضعیت صنعت لاستیک و پلاستیک که یکی از صنایع بورسی بشمار می رود با تحلیل تکنیکال و بنیادی توسط گروه نشریه ره آورد، بررسی شد که به مواردی از جمله مواد اولیه مورد نیاز و نرخ، محصولات و منابع درآمد، میزان تولید و فروش، متغیرهای اثرگذار ، میران بازدهی طی سال گذشته تاکنون پرداخته شده است.

براین اساس، ظرفیت اسمی تولید لاستیک در ایران سالانه 400 هزار تن است اما تولید عملی لاستیک برای سال 99 برابر 297 هزار تن و برای سال  1400برابر 278 هزار تن بود.

54 درصد کل تولید لاستیک در ایران مربوط به لاستیک های سواری، 9 درصد لاستیک وانت و 20 درصد تولید مربوط به لاستیک های سنگین و باری است.

بهای تمام شده محصولات این صنعت رابطه مستقیمی با قیمت نفت و مشتقات نفتی دارد.

نرخ محصولات این صنعت توسط سازمان حمایت تعیین می شود. با توجه به وابستگی شدید نرخ مواد اولیه به نرخ های جهانی (نرخ نفت، مشتقات نفتی و نرخ دلار) محرک افزایش نرخ ها برای این صنعت را می توان تغییر نرخ این کالا ها دانست.

با بررسی روند تغییرات نرخ در این صنعت در افزایش نرخ محصولات تاخیر وجود دارد که این موضوع یکی از ریسک های جدی برای این صنعت بشمار می رود.

مقایسه تغییرات شاخص بورس و صنعت لاستیک از آذر سال ۹۹ تا خرداد 1401 

بنابراین گزارش، برای مطالعه کامل تحلیل بنیادی و تکنیکال صنعت بورسی لاستیک و پلاستیک نشریه ره‌آورد مشاهده کنید.

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید