نوسات قیمت نفت متأثر از نگرانی‌های عرضه انرژی و افزایش همه‌گیری در چین
نوسات قیمت نفت در معاملات روز گذشته، سه‌شنبه، بیانگر نگرانی‌ها از رکود اقتصادی و محدودیت‌های احتمالی جدید کووید-۱۹ در چین است که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد.

به گزارش بورس فوری،و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴ سنت کاهش به ۱۲۰.۸۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۶ سنت کاهش به ۱۲۲.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته استفان اینس، شریک مدیریتی در SPI Asset Management، «نوسانات قیمت نفت متاثر از کاهش تولید لیبی، اعمال محدودیت‌های جدید چین برای کاهش سرعت گسترش کووید و نگرانی‌ها درباره مشکلات رکود جهانی که منجر به تخریب تقاضا می‌شود، است.»

تنگی عرضه با کاهش صادرات از لیبی در بحبوحه بحران سیاسی که تولید و بنادر را تحت تأثیر قرار داده، تشدید شده است، این در حالی است که سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس برای رسیدن به سهمیه تولید خود تلاش می کنند و روسیه با ممنوعیت نفت خود به دلیل جنگ در اوکراین مواجه است.

به گفته تحلیلگران ANZ Research و به نقل از محمد عون وزیر نفت لیبی، تولید این کشور از ۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال گذشته به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

در سمت تقاضا نیز تقاضاهای نفتی تمرکز بر چین است، جایی که شیوع کووید در پکن ترس از مرحله جدیدی از قرنطینه را ایجاد کرده است.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، در ساعت ۸:۵۱ به وقت تهران، با کاهش ۰.۱۱ درصدی در هر بشکه، ۱۲۲ دلار و ۱۳ سنت معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۱ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۲۰ دلار و ۷۹ سنت دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۱۹ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۳۵ درصدی، ۲۱ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

مس با افزایش ۰.۲۵درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۲۲۲ دلار قیمت خورد.

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید