تیم مذاکره کننده در شان مردم ایران نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم در شان مردم ایران نیست. خیلی از آنها تصمیم گیرندگان دولت قبل هستند، اگرچه ما به شخصیت فردی و حقیقی اعضای تیم کاری نداریم، اما در حقیقت آنها برای این کار ساخته نشده اند.

به گزارش بورس فوری، محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص خروج از NPT که سخنگوی کمیسیون اعلام کرده بود، توضیح داد: خروج از NPT  تعریف دارد و اینگونه نیست که شخصی بگوید ما خروج از NPT می‌کنیم.
او در ادامه با بیان اینکه حتی تهدید به خروج از NPT هم درست نیست، تاکید کرد: در دنیایی که نیاز به تعامل با ۲۰۰ کشور دنیا داریم، قرار نیست با ایجاد ناملایمات، شمشیر را از رو ببندیم و باید تدبیر و تصمیم صحیح در این باره داشته باشیم. ما اگر به جای خروج از NPT اصلاح مواضع خود را در نظر بگیریم، نیازی به خروج از این معاهده نداریم.
احمدی بیغش اظهار کرد: اگر از دوگانگی و چندگانگی در سیاست خارجی پرهیز کنیم نیازی به خروج از NPT نداریم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به دلیل صدور قطعنامه علیه ایران و بلاتکلیفی برجام می‌توان به تیم مذاکره کننده ایراد گرفت، گفت: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم در شان مردم ایران نیست. خیلی از آنها تصمیم گیرندگان دولت قبلی هستند. ما به شخصیت فردی و حقیقی آنها  کاری نداریم و در حقیقت آنها برای این کار ساخته نشده‌اند.
احمدی بیغش در خصوص سرانجام مذاکرات برجامی تفسیر کرد: به هیچ وجه توافقی در راه نیست. برجام مگر در چند سال اخیر سرانجامی داشته است. این پرونده به هیچ جایی نخواهد رسید. توافق موقت نیز معنایی ندارد. /اقتصادآنلاین

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor
 

0 نظر:

نظر بدهید