هیجانی و بدون عقلانیت بود
قاسمی پور نماینده مجلس درباره علت قانع‌کننده نبودن توضیحات بانکی‌پور، بیان کرد: «نمی‌توان بعضی حرف‌ها را در مورد نیمی از جامعه و درباره کرامت و جایگاه زن به این شکل بیان کرد. ایشان نظر و راهکار شخصی ارائه دادند در صورتی که راهکار دادن در این باره کار یک شخص نیست.»

به گزارش بورس فوری،به نقل از انتخاب، در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یکباره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی حاضر شده و انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند؛ انتقاداتی که به گفته یکی از نمایندگان زن مجلس با دفاع بانکی‌پور از صحبت‌هایش روبرو شد.

امیرحسین بانکی پور فرد نماینده اصفهان در مجلس روز گذشته در اظهاراتی جنجال برانگیز گفته بود: «خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند »

شیوا قاسمی‌ پور، عضو فراکسیون زنان مجلس درباره جزئیات صحبت‌های فراکسیون با بانکی‌پور، عنوان کرد: «در ابتدا باید از اینکه رسانه‌ها پیگیر مسائل حوزه زنان هستند، تشکر کنم. موضوعی که امروز در صحن مجلس پیش آمد این بود که در دقایق اولیه صبح، مصاحبه آقای بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان مطرح شد. ایشان مطلبی را فرمودند که از همان ابتدا خانم‌های نماینده به آن حساسیت نشان دادند.»

وی ادامه داد: «صحبت ایشان هیجانی و بدون منطق و عقلانیت بوده است. البته باید تاکید کنم این که صحبت‌ها مربوط به شخص خودشان است و برآیند مجلس نیست. ما با ایشان صحبت کردیم ولی توضیحات‌شان قانع کننده نبود. آقایان و خانم‌های نماینده همه با هم اعتراض کردند ولی فراکسیون زنان به صورت یکدست در این باره موضع گرفتند و یکی از خانم‌ها به نمایندگی از فراکسیون صحبت، و آقایان هم همراهی کردند. بعد هم نشست خبری در جایگاه خبرنگاران برگزار شد و هر کدام اظهار نظری در این خصوص کردند.»

این نماینده مجلس درباره علت قانع‌کننده نبودن توضیحات بانکی‌پور، بیان کرد: «نمی‌توان بعضی حرف‌ها را در مورد نیمی از جامعه و درباره کرامت و جایگاه زن به این شکل بیان کرد. ایشان نظر و راهکار شخصی ارائه دادند در صورتی که راهکار دادن در این باره کار یک شخص نیست.»

قاسمی‌پور همچنین درخصوص علت مخالفت خود با چنبن اظهار نظری، گفت: «شاید ایشان به این شکل فکر کردند که مرد ایرانی نیست که خانم‌های ایرانی بخواهند ازدواج کنند در صورتی که چنین چیزی نیست. این راه‌حل به شان و جایگاه زنان ایرانی خدشه وارد کرده است. به باور من مشکل اینجاست که دختران و بانوان ایرانی بیشتر دنبال مردی هستند که بتوانند در جایگاه مردانگی، با او زندگی موفقی را داشته باشند. اینکه فقط بگوییم طرف ازدواج کرده است ولی در نهایت اختلافات و طلاق و مشکلات بعدی را در پی داشته باشد، راه چاره نیست.»

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor
 

0 نظر:

نظر بدهید