در جریان معاملات امروز رقم خورد؛ الاکلنگ شاخص کل و شاخص هم وزن
در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۶ تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳۸۸ واحد کاهش به رقم ۴۱۷ هزار و ۲۹۵ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۷۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش بوردر سومین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۴۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵ هزار و ۴۰۱ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۸ هزار و ۵۳۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۲ هزار و ۳۵۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۱ هزار و ۲۹۸ معامله به ارزش یک هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۸ هزار و ۵۲۳ معامله به ارزش یک هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۸۶۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۹۰ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی بوعی سینا با ۴۰۰ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۴۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۵۷۸ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۱۵۱ واحد، بانک پارسیان با ۷۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین با ۶۷ واحد و شرکت سیمان فارس و خوزستان با ۶۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۶ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲.۸۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵.۶ واحد، بانک دی با ۳.۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۳.۲ واحد و شرکت حمل و نقل گهر تابر سیرجان با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۷ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۶ واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۳.۱۵ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

.به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor
 

س فوری،

0 نظر:

نظر بدهید