۷ برنامه راهبردی سمات در سال ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، ۷ برنامه راهبردی این شرکت در سال ۱۴۰۱ را برای سهامداران تشریح کرد.

به گزارش بورس فوری،و به نقل از سمات، در این مجمع که با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامداران و به ریاست محمد سجاد سیاهکار زاده و در محل سالن اجتماعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، صورت های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به تصویب سهامداران رسید.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در این مجمع پیاده سازی و توسعه سامانه هوشمند توثیق مکانیزه، توقیف مکانیزه، سامانه افزایش سرمایه از محل حق تقدم، سامانه تسویه معاملات آتی سهام و ایجاد زیر ساخت تسویه معاملات آتی بورس انرژی را از مهم ترین برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

محمد باغستانی توسعه سامانه قهری سهام عدالت را یکی از اولویت های مهم سمات در سال جاری ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت در سال های اخیر فوت کرده اند، قصد داریم مراحل قهری این متوفیان را با همکاری قوه قضاییه به صورت مکانیزه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پرداخت سود سنواتی یکی از دغدغه های سهامداران در سال های گذشته بود، اظهار داشت: با مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار، اوایل امسال زیر ساخت های لازم برای پرداخت سود سنواتی شرکت‌ها در شرکت سپرده گذاری مرکزی فراهم شد.

مدیر عامل سمات ادامه داد: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار نیز تا پایان خردادماه امسال مبلغی بیش از ۴ هزار میلیارد ریال سود سنواتی خود را از ۴۴ شرکت دریافت کردند که امیدواریم این روند در ماه‌های آتی در راستای افزایش رضایتمندی سهامداران افزایش یابد.

باغستانی بهینه سازی و توسعه سامانه جامع مکانیزه توزیع سود را یکی از مهم ترین برنامه های سال ۱۴۰۰ سمات اعلام کرد و گفت: در مجموع ۲۹۱ شرکت سال گذشته توزیع سود خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام انجام دادند که خوشبختانه امسال شرایط لازم برای توزیع سود تمام ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در این شرکت مهیا شده است.

وی بهینه سازی و توسعه سامانه های دانش، کارا، صندوق تضمین تسویه، سپاس، سرویس صدور و فسخ قرارداد سبدگردان و توسعه مرکز تماس را از دیگر برنامه های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال گذشته اعلام کرد.

انتخاب موسسه حسابرسی آرمان آروین پارس به عنوان حسابرس و بازرس قانونی، تقسیم سود ۲۵ ریالی به ازای هر سهم و انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه سمات بود.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید