ایستادگی شاخص بورس تهران بر مدار سبز
در جریان معاملات امروز چهارشنبه، ۸ تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن ۳۸۸ واحد افزایش به رقم ۴۲۱ هزار و ۴۸۱ واحد رسید؛ همچنین، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷۱۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد رسید

به گزارش بورس فوری، در آخرین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۹۸۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۴۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۹۷ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۸ هزار و ۲۴۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۲۲۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۱۶۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۶ هزار و ۵۳۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۸۱ معامله به ارزش یک هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۴۸۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۴۳۷ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۴۱۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۳ واحد و شرکت تولیدی سپید فراب کویر با ۱۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۶۲۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۹۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۲۹۱ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۲۵۸ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۸ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۷ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۴۱۱ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۶ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۴ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۳ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۲ واحد و شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۶.۵ واحد، بانک دی با ۶ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۳.۹ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳.۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

0 نظر:

نظر بدهید