کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت سیمان طی ماه‌های اخیر
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: قیمت هر تن سیمان در کشور از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش بورس فوری، ایرج رهبر گفت: پارسال قیمت هر تن سیمان در کشور ۶۰۰ هزار تومان بود و تا ماه گذشته به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در هر تن رسید، اما هم اکنون روند کاهشی ۲۰ درصدی دارد.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، افزایش قیمت سیمان و مصالح ساختمان نسبت به پارسال باعث شده، کار ساخت‌وساز برای انبوه سازان همراه با زیان باشد؛ بسیاری از سازندگان هم اکنون بدهکار شده اند و تنها برای آن که پروژه‌های ساخت‌وساز تعطیل نشود و کارگران بیکار نمانند، فعالیت را ادامه می‌دهند.

او می‌گوید: دولت باید برای افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن، کارتی را صادر کند که سازندگان مصالح ساختمانی را به طور مستقیم از کارخانجات خریداری کنند و اجازه ندهند که این مصالح با ورود دلال‌ها گران شوند.

پیش از این در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که با قطع برق کارخانجات تولید مصالح ساختمانی و فولاد، قیمت این مصالح بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و روند پروژه‌های نهضت ملی مسکن کند شده است.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید