در ارتباط با سوریه وارد مرحله جدیدی شده ایم
وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق مورد استقبال همتای سوری خود قرار گرفت.

به گزارش بورس فوری،به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به سوریه تاکید کرد: سفر اخیر آقای رئیس جمهور بشار اسد به ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور بود و ما وارد مرحله جدیدی در همه زمینه ها شده ایم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: ایران تجاوز صبح امروز صهیونیستی به جنوب طرطوس را محکوم می کند. رژیم صهیونیستی با تجاوزات خود سعی دارد دمشق را شهری ناامن نشان دهد تا در مسیر بازگشت آوارگان سوری مانع تراشی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه سوریه پس از استقبال از همتای ایرانی خود در فرودگاه بین المللی دمشق به خبرنگاران گفت: این سفر حائز اهمیت بسیاری است و در پی تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی فراوان انجام شد.

وی گفت: در کنار ایران در پیگیری پرونده هسته ای می ایستیم و از موضع ایران در این زمینه حمایت می کنیم.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به دمشق در گفت‌وگویی اظهار کرد: در ادامه سفری که ۴ روز پیش به ترکیه داشتم ضروری است که با مقامات سوریه هم مشورت‌هایی را داشته باشیم.

امیرعبداللهیان افزود: تحولاتی در منطقه در حال وقوع است که باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده‌ای را در منطقه ایفا کند و مانع وقوع بحران جدید در منطقه شویم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از سفر من به سوریه با این هدف انجام می‌شود که بتوانیم در مسیر استقرار صلح و امنیت در منطقه میان سوریه و ترکیه بعنوان دو کشوری که جمهوری اسلامی ایران روابط مهمی با هر دو طرف دارد قدم برداریم.

وی بیان کرد: بخش دیگر سفر من هم پیگیری مناسبات دوجانبه و رایزنی با بشار اسد و وزیر امور خارجه و مقامات عالیرتبه سوریه درخصوص مسائل مختلفی که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، است.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید