عرضه ۲۰ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نماد کرمان۰۴ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بورس فوری،و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه مصرفی از طریق فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است که اقساط آن هر شش ماه یک بار پرداخت می‌شود.

بانک ملت، ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه بانک ملت است. همچنین، شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق هستند.

بر اساس برنامه طراحی شده پس از انتشار این اوراق، شرکت کرمان موتور(بانی) به وکالت از شرکت واسط مالی اَمرداد پنجم (ناشر)، وجوه حاصل از عرضه اوراق را صرف خرید نقدی مواد اولیه مورد نیاز خود می‌کند و سپس اقساط مربوطه را در سررسیدهای شش ماهه از طریق ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت می‌کند.

شرکت کرمان موتور پیش از این پنج مرتبه از طریق انتشار انواع صکوک در مجموع به ارزش ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که دو مورد آن سررسید شده و مابقی در حال معامله هستند.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoor

0 نظر:

نظر بدهید