خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت
نحوه دریافت سود سهام عدالت سال 99 و نیز ثبت نام جاماندگان شاید برای برخی جذاب باشد که در این گزارش توضیح داده می شود.

به گزارش بورس فوری، سهام عدالت به عنوان یکی از طرح های ملی در دهه 80 اجرایی شد و در سال های گذشته با واریز سود سهامداران به حساب آنها توانست شیرینی این موضوع را برای افرادی که دارای این سهام هستند، به همراه داشته باشد.

 

* نیازی به حضور جاماندگان برای ثبت نام نیست

محمد خزائی ‌کوهپر، دبیرکل کانون شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری استانی سهام عدالت درباره اصلاح آئین ‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت: این موضوع در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی در مورد اینکه قبلاً آئین ‌نامه ‌ای برای سهام عدالت تدوین شده بود، گفت:‌ آئین‌نامه ‌ای برای سهام عدالت در شورای عالی بورس در دولت قبل تهیه شده بود که برخی موارد آن مغایر قانون بود، بنابراین شورای عالی جدید بورس تصویب کرد که این آئین ‌نامه باید اصلاح شود، از جمله اینکه اساسنامه شرکت‌ های تعاونی سهام عدالت و شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری استانی باید بازبینی شود و تا آئین ‌نامه اجرایی سهام عدالت اصلاح نشود، این موارد امکان ندارد. امیدواریم با آئین‌نامه جدید مشکلی برای سهامداران و یا سایر ذی‌نفعان در سهام عدالت ایجاد نشود.

وی تأکید کرد:‌ شناسایی جاماندگان سهام عدالت از طریق سامانه‌ها و سازمان‌ های مربوطه انجام می ‌شود و نیازی به مراجعه مردم و هزینه ‌کرد آنها نیست، خود وزارت رفاه از طریق سامانه ‌ها این کار را انجام می ‌دهد.


بیشتر بخوانید: کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟


 

* واریز سود سهام عدالت سال 99

شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت که سود سهام سال مالی ۱۳۹۹ را دریافت نکرده‌اند، اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از مهم ‌ترین عللی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

بر اساس این، مشمولان سهام عدالتی که یکی از علل فوق شامل آنها می‌شود، باید برای رفع و اصلاح این مغایرت‌ها اقدام کنند تا در مراحل آتی سود سهام عدالت به حساب این افراد واریز شود.

 

 

* سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد 4 درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته‌های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد 0.85 درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش 0.42 درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد 0.68 درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد 1.7 درصدی روبرو شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش 1.29 درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش 2.13 درصدی مواجه شد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته سوم خردادماه باز هم با کاهش 1.55 درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد 2 درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت 2.15 درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیرماه با افت 2.86 درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیرماه را با کاهش 1.39 درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در حال حاضر و در هفته سوم تیرماه ارزش این سهام با کاهش 1.37 درصدی روبرو شده است. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با کاهش 0.8 درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز کاهش 2.75 درصدی داشته‌اند.

 

خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت

 

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم تیرماه به ترتیب با کاهش 96 هزار تومانی، 116 هزار تومانی، 125 هزار تومانی و 236 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با 6 میلیون و 977 هزار تومان، 8 میلیون و 392 هزار تومان، 9 میلیون و 75 هزار تومان و 17 میلیون و 58 هزار تومان.

 

خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت

 

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال 99 با افت 55 درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه ‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

 

خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت

 

 بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته برای سه نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت 8 میلیون و 602 هزار تومانی، 10 میلیون و 348 هزار تومانی، 11 میلیون و 189 هزار تومانی و 21 میلیون و 33 هزار تومانی روبرو شده است./فارس

0 نظر:

نظر بدهید