عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات فیلم و سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را تعلیق نگه داریم، گفت: عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست.

به گزارش بورس فوری، حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز(سه‌شنبه) پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، گفت:آن چیزی که در کشور ما معنا ندارد زمان و تقید به زمان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها است. زمان، حلال مشکلات ما است چون همیشه مشکلات را به گذر زمان موکول می کنیم.  

وی افزود: من «حسین دهقانی پوده» همانطور که گفته بودم بدون منتظر ماندن برای حضور یا عدم حضور کسی، روز اول برای ثبت نام آمده ام چون معتقدم مسئولیت پذیری و نظم در اداره کشور را باید از همین لحظه آغاز کرد.

عرصه انتخابات کشور جای سلبریتی‌های سیاسی نیست

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهور، فیلم و سریال نیست که تا لحظه آخر مردم را در تعلیق نگهداریم، تصریح کرد: عرصه اداره کشور جای سلبریتی های سیاسی نیست. پاسخگویی به مردم، پذیرش مسئولیت و کارآمدی مسئولان نظام حق همه ملت ایران است. مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند.

دهقان با بیان اینکه باید با مردم روراست بود، افزود: همه مشکلات کشور ناشی از  عدم شفافیت است، آن هم شفافیت دائمی و نه شفافیت انتخاباتی.  

وی گفت: دوره شفاف سازی از طریق حفاظت ها، حراست ها و نهادها به پایان رسیده و مصرانه معتقد به برقراری عدالت و نظارت مردمی با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها هستیم و با درک واقعی از نارضایتی ها، رنج ها، مطالبات و خشم مردم و با داشتن برنامه برای حل مشکلات جامعه آمده ام.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته ام و در این مسیر بعد از عنایت پروردگار متعال تنها به یاری ملت عزیز چشم دوخته ام.

دولت من، دولت شهروندان قدرتمند است

دهقان افزود: ایران با همه مردم آن فارغ از زبان، مذهب، دین، قومیت و جنسیت تعریف می‌شود. دولت من، دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است. آنها همه برابرند، فارغ از هر نوع تبعیضی که بر آنها نوشته شود.

وی گفت: دولت من دولتی سازنده که صرفا براساس شایستگی افراد تشکیل می‌شود، است و به دنبال ایجاد آرامش واقعی در زندگی مردم خواهد بود. ذِمَّتِی بِمَا أَقُولُ رَهِینَةٌ. این کلام امیرالمومنین است که می فرماید بر آنچه که گفته ام متعهد و پایدار هستم و آنچه که می گویم هم مسئولیتش را می پذیرم و هم ان شاءالله در آینده پاسخگوی آنها خواهم بود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اولویت های برنامه هایش در حوزه سیاست خارجی، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعامل با همه کشورها با اولویت همسایگان، کشورهای مسلمان و کشورهای دوست خواهد بود و در این مسیر آنچه که مهم است نه یک ارتباط یک طرفه و یکجانبه بلکه ارتباطات دوجانبه و چند جانبه را سامان خواهیم داد.

دهقان افزود: یقینا روابط با اسرائیل را در هیچ زمینه ای متصور نخواهیم بود اما با سایر کشورها براساس منافع مان و از موضع قدرت، اقتدار، عزت و با رعایت اصول سه گانه حکمت، عزت و مصلحت تعامل خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا با توجه به داشتن سبقه نظامی، نگرانی از برخوردی که با دیگر کاندیداهای نظامی در انتخابات گذشته شده است، ندارید، گفت: حرف اول و آخر را در این زمینه مردم می زنند. هیچ قدرت، گروه و حزبی در این مسیر  دارای اثر نخواهد بود.

برجام تصمیم ملی بود

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری  در خصوص برخورد دولت او با برجام نیز افزود: برجام یک تصمیم ملی است. کشور و مسئولین نظام در چارچوب سیاست های نظام باید مذاکرات را انجام دهند. آنچه که رهبری عزیز ما و شورای عالی امنیت ملی و مجلس به عنوان ملاحظات در اجرایی سازی برجام صادر و ابلاغ شد، باید تمام عیار مورد توجه قرار بگیرد.  

دهقان تصریح کرد: من در آغاز، برجام را قبول داشتم چون تصمیم نظام بود اما در اجرا، مشکلاتی وجود داشت؛ اگر سکان اداره کشور را برعهده گرفتم بر مبنای تامین حقوق ملی با قدرت و در صورت لزوم مذاکره را ادامه خواهم داد و تن به مذاکرات فرسایشی هم نمی دهیم.

رئیس جمهور با قدرت وظایفش را اجرا کند

وی در خصوص گلایه روسای جمهور از کمبود اختیاراتشان، اظهار داشت: رئیس جمهوری نیازی به دفاع از اختیاراتش ندارد، بلکه باید با قدرت وظایفش را اجرا کند. دیگران اگر گفتند اختیارات نداشته اند از خودشان سئوال کنید.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ترکیب کابینه و اهم برنامه های دولت او، گفت: ظرف دو سال گذشته با تمام گروه‌های صنفی، تولید کنندگان و عمده اساتید دانشگاه‌ها نشست های چهره به چهره داشته ام و بر همین اساس، مجموع برنامه ها تدوین شد که متکی بر واقعیت های جامعه و مشکلات ملموس امروز و فردای کشور است.

دهقان اضافه کرد: آنچه که من می گویم و بر آن تاکید دارم این است که باید کشور را از چنگال کسانی که در طول زمان در قالب گروه ها، بانک‌ها، طایفه ها در اختیار گرفته اند و این وضعیت را در یک رقابت سیاسی نامطلوب و همواره مستمر، گرفتار کرده اند خارج کنیم. همکاران ما افرادی خواهند بود پاکدست، توانمند، متخصص، تجربه شده البته نه به معنای سنی بلکه در ضمن کار توانمندی خود را نشان داده باشند و در چارچوب نظام همه مردم کشور را برای خدمت پذیرفته اند. این مجموعه افرادی هستند که من از آنها در دولت استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دارد به نفع فرد یا جریان دیگری کنار برود، گفت: من منتظر کسی نمانده ام و در گرو آمدن کسی هم نیستم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه منظور شما از سلبریتی های سیاسی، آقای ابراهیم رئیسی است که آمدنشان را به روزهای آخر موکول کرده اند، گفت: سوال بعدی. جواب این سوال روشن است و چرا شما تهمت می زنید. این سوال نیست و ایجاد ابهام است.

 تکلیفی برای ائتلاف با دیگر کاندیداهای نظامی ندارم 

دهقان در خصوص احتمال ائتلاف با سایرکاندیداهای با سبقه نظامی نیز افزود: هر کسی تکلیف خودش را می داند و من چنین تکلیفی برای خودم قائل نیستم.  

وی در خصوص اینکه آیا کابینه احتمالی را مشخص کرده است، گفت: بله، انتخاب کرده ام اما ضرورتی برای اعلام آن در حال حاضر وجود ندارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خطاب به خبرنگاران حاضر در وزارت کشور، گفت: کمک کنید فضای پررونقی شکل بگیرد تا شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم. هر کسی راکه مردم انتخاب کردند حتمال همان کسی است که منتخب مردم است و ان شاءالله بعد از آن همه به فرد پیروز کمک خواهیم کرد برای آنکه به کشور خدمت کنیم و از این مشکلات و وضعیت فعلی خارج شویم.

0 نظر:

نظر بدهید