هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۳/۲۳| افزایش دمای هوای تهران به ۴۰ درجه
سازمان هواشناسی از جو پایدار و آسمان صاف اکثر مناطق کشور و کاهش دما در شرق و جنوب شرق خبر داد. دمای هوای تهران نیز تا آخر هفته به ۴۰ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش بورس فوری،  سازمان هواشناسی از جو پایدار و آسمان صاف اکثر مناطق کشور و کاهش دما در شرق و جنوب شرق خبر داد. دمای هوای تهران نیز تا آخر هفته به ۴۰ درجه افزایش می‌یابد. 

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده آسمان اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود. در این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان  و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است.

امروز در برخی مناطق سواحل دریای خزر و فردا در شرق این سواحل، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روزهای سه شنبه،‌چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور از جمله زابل، ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.  از سه شنبه تا اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما و در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور افزایش دما 4 تا 6 درجه‌ای پیش بینی شده است.

 حداکثر و حداقل دمای امروز تهران به ترتیب 37 و 27 درجه است و باد با سرعت 11 تا 20 کیلومتر بر ساعت در جهت جنوبی می‌وزد. روند افزایش دما در تهران طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و جمعه به 40 درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: تسنیم

0 نظر:

نظر بدهید