اسکن بازار جهانی اسلب/ اختلاف قیمت اسلب ایران با نرخ های جهانی در قراردادهای جدید
در روزهای اخیر، تقاضای فولاد در اروپا و امریکا برخلاف چین، جنوب شرقی آسیا و منا مطلوب بوده، لذا روند قیمتی اسلب در برزیل و امریکا به بالای ١،٠٠٠ دلاردر تن صعود کرده درحالیکه در آسیا و سی آی اس از قله قیمتی فاصله گرفته و فعلا روندی نزولی را در پیش گرفته است

به گزارش بورس فوری، در روزهای اخیر، تقاضای فولاد در اروپا و امریکا برخلاف چین، جنوب شرقی آسیا و منا مطلوب بوده، لذا روند قیمتی اسلب در برزیل و امریکا به بالای ١،٠٠٠ دلاردر تن صعود کرده درحالیکه در آسیا و سی آی اس از قله قیمتی فاصله گرفته و فعلا روندی نزولی را در پیش گرفته است.
طی هفته ی گذشته اسلب برزیل با ١٠ دلار افزایش نسبت به بالاترین قیمت هفته ی قبل خود به ١،٠٣٠ دلار در تن سی اف ار آمریکا رسیده و منجر به افزایش بهای ورق گرم آمریکا به ١،٨١٨ دلار درب کارخانه( ١٩ دلار افزایش نسبت به هفته ی قبل) شده است. برای سایر مقاصد اسلب برزیل ٩٨٠ دلار فوب ارزیابی می شود.
اسلب سی آی اس در بازه ٩۵٠تا٩۶٠ دلار در تن سی اف ار قرار دارد و در آخرین قراردادها اسلب روسیه و کره جنوبی بین ٩٢٠تا٩٢۵ دلار سی اف ار نهایی شدند. در جنوب شرقی آسیا اسلب مالزی به مقصد تایوان ٨٨۵ دلاردر تن سی اف ار ثبت شد.
شنیده ها حاکی از فروش یک محموله ی ۴٠،٠٠٠ تنی از ایران به بهای ٨٠۵تا٨١٠ دلاردرتن سی اف ار به چین است که اختلاف معنی داری با نرخ سایر مناطق بوده و فضا برای رشد بیشتر قیمت وجود دارد.
پیش بینی می شود با پر شدن بازار ترکیه از ورق هندی با قیمت های پایینتر از تامین کنندگان CIS در این ماه این محصول میانی با افت محدودی همراه شده ولی قیمت ها در سطح بالایی باقی بمانند.

0 نظر:

نظر بدهید