کمبود سرمایه‌گذاری قیمت نفت را افزایش می‌دهد؟
شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد توقف سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف و تولید، قیمت نفت را در آینده به ۲۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

به گزارش بورس فوری به نقل از اویل پرایس،شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد توقف سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف و تولید، قیمت نفت را در آینده به ۲۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند.

شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد با محدود شدن سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفت بین‌المللی در پروژه‌های جدید اکتشاف و تولید، قیمت نفت خام به 200 دلار در هر بشکه می‌رسد.

بالا وونتی، مدیر بخش سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد تاثیر تصمیماتی که در مورد سرمایه‌گذاری در زمان حال گرفته می‌شود 5 سال آینده مشخص خواهد شد.

وونتی گفت:«اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد و همین روند ادامه پیدا کند باید برای نفت بشکه ‌ای 200 دلار آماده باشیم. دلیل آن هم ساده است. اگر سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز متوقف شود، سطح تولید نسبت به زمان حال تغییری نخواهد کرد».

 آژانس بین‌المللی انرژی هم اخیراً با توجه به قرارداد اقلیمی پاریس و تصمیم دولت‌ها برای به صفر رساندن تولید کربن، از صنعت نفت و گاز خواسته تمام فعالیت‌های اکتشافی جدید را متوقف کند. اما به نظر می‌رسد تقاضای نفت هیچ ارتباطی با اهداف محیط زیستی ندارد و با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی یا سایر تحلیل‌گران در حال رشد است.

 بسیاری از شرکت‌های انرژی تحت  فشار سرمایه‌گذاران و طبق دستور کاری جدید خود، سرمایه‌گذاری در اکتشافات جدید را کاهش داده‌ و به سطح تولید فعلی اکتفا کرده‌اند.

وونتی ادامه داد:«اگر هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی وجود نداشته باشد، تولید رشد نمی‌کند. اگر تولید افزایش پیدا نکند، در آینده با کمبود عرضه مواجه می‌شویم. کمبود عرضه هم به معنای قیمت بالاتر است».

0 نظر:

نظر بدهید