زاکانی: باید از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی سود ببریم
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ‌وجه قبول نداریم که دور کشور دیوار کشیده شود اساس کار ما این است که مراوده درستی با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه داشته باشیم.

به گزارش بورس فوری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ‌وجه قبول نداریم که دور کشور دیوار کشیده شود اساس کار ما این است که مراوده درستی با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه داشته باشیم.

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه 25 خرداد) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی شعارهای بسیار زیبایی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دادیم که جمهوری اسلامی وظیفه بسط آزادی و استقلال، عدالت و توسعه معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی را بر عهده داشته است.

وی افزود: در این مسیر مانع خارجی ما کسانی بودند که علاقه داشتند ما را تحت سلطه خود قرار دهند در این مسیر هم در مقام عمل یک مخالفت‌های اساسی وجود داشت و هم در مقام نظر که نوع نگاه به جامعه و انسان ایرادات جدی داشت و انقلاب اسلامی در مسیر مخالفت با این نوع نگاه حرکت کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مقام عمل نگاهی که به سود حداکثری بشر می‌اندیشید جز به غارت جامعه بشری منتج به چیزی دیگری نشد؛ در حالی‌که انقلاب اسلامی یک راهبرد جدی و اساسی در برابر این رویکرد داشته است.

زاکانی خاطرنشان کرد: در داخل کشور مانع ما کسانی بودند که در مقام نظر تکیه به نگاه خارجی را برای خود مراد و مقصود قرار دادند و به این نتیجه رسیده بودند که اصل انقلاب خوب بود ولی ادامه مسیر انقلاب و آرمان‌های آن قابل پیگیری نیست و به دنبال این بودند که با ارتباط صرف با کشورهای خارجی تمام مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

وی گفت: در مقام رویکرد بر پایه سرمایه‌های انسانی و توانمندی‌های داخلی معتقد هستیم و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی سود می‌بریم و به هیچ‌وجه قبول نداریم که دور کشور دیوار کشیده شود  اساس کار ما این است که مراوده درستی با سایر کشورها به ویژه کشورهای همسایه داشته باشیم.

زاکانی در پاسخ به سوال تسنیم درباره همگرایی کاندیداهای جریان انقلاب در فاصله 3 روز به موعد انتخابات ریاست جمهوری و اینکه مصداق همگرایی که در جریان انقلاب دارد،‌ چیست؟ گفت:‌ در ارتباط با همگرایی بنده خیلی مشتاقم که ما پنج نفر جلسه ای با یکدیگر برگزار کنیم اما نکته این است که‌ این پنج نفر جریان انقلاب با یکدیگر صحبت کنند و کاری که سبب ایجاد ظرفیت برای کشور است را فراهم کنند؛  شاید من احساس کنم که نگاه من ویژه است ولی باید جریان انقلاب را به شخص خود ترجیح دهیم؛ مگر اینکه احساس شود که برای مشارکت حداکثری باید همه مردم حضور را حفظ کنیم.

زاکانی درباره اینکه آیا با برخی در مورد این اجماع صحبت کرده است یا خیر، گفت: اجازه بدهید جلو برویم؛ ولی بنده معتقدم بهتر است منطق و دلیل جای خود را به احساس بدهد و ما در پی این هستیم که با دوستان صحبت کنیم و منطق را به نفع مردم حاکم کنیم و نباید اجازه دهیم جریان انقلاب با انفرادی عمل کردن ضربه بخورد.

0 نظر:

نظر بدهید