تجربیات موفق کنترل بیماری کرونا در پایتخت
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بر لزوم تدوین الگوی متناسب مدیریتی در بحران کرونا تاکید کرد و از اقدامات پایتخت در کنترل این بیماری به عنوان تجربه ای موفق نام برد.

به گزارش بورس فوری، علیرضا زالی، ظهر سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ با «سید جعفر حسین» نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت در ایران دیدار کرد و پیرامون مدیریت بیماری کرونا، همکاری های پژوهشی در این زمینه و راهکارهای موثر برای کنترل هرچه سریعتر بحران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار نماینده سازمان بهداشت جهانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان و به ویژه حوزه مدیترانه شرقی، علل و مولفه های موثر در ناپایداری شرایط بیماری در کشور و پایتخت را مطرح کرد و رفتار ویروس را بعد از تعطیلات نوروز سال جاری غیرقابل توصیف دانست.

سید جعفر حسین در ادامه سخنانش به تاثیر واکسیناسیون بر کنترل بیماری، چالش ها و موانع مقابله با این ویروس همه گیر را تبیین و بر لزوم توجه بیشتر به شناسایی نقاط داغ بیماری و پیگیری افراد در تماس با بیماران تاکید کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در پایان با اشاره به حواشی مطرح شده در خصوص منبع انتشار این ویروس و نحوه گسترش آن در خارج از ووهان، عنوان کرد: مهم اتفاق تلخی است که بسیاری از خانواده ها با آن دست به گریبانند و باید سعی بر این باشد که با مدیریت هرچه بهتر بیماری از از دست رفتن انسان های بیشتر جلوگیری شود.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص الگوی مناسب مدیریت بیماری، گفت: با توجه به سبک و کیفیت زندگی و شرایط فرهنگی و اجتماعی عموم مردم باید الگوی مدیریتی مناسبی را تدوین و بر اساس آن عمل کرد.

وی افزود: تاکنون در پایتخت تجربه های موفقی در این زمینه کسب شده که راه اندازی کلینیک سرپایی دریافت داروهای تزریقی کرونا از جمله این اقدامات موثر در کاهش بار بیمارستان ها و مدیریت درمان بیماران بوده است.‌

 

0 نظر:

نظر بدهید