حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی ‎کارگران به تصویب دولت رسید/ اجرای مصوبه از اول فروردین
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حق مسکن ‎کارگران در هیات وزیران خبر داد .

به گزارش بورس فوری، محمد شریعتمداری، وزیرکار در حساب توییتر نوشت : ‏به لطف خدا امروز پیشنهاد افزایش حق مسکن ‎کارگران عزیز به تصویب هیات وزیران رسید .

همچنین مشکل چند ده هزار بانوان محترم بیمه شده تامین اجتماعی در زمینه افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از 6ماه به 9ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید. ‎

به گزارش تسنیم،23اسفند ماه 99بود که جلسه شورای عالی کار تشکیل حداقل دستمزد کارگران به  39 درصد افزایش یافت.

با آن مصوبه،  حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان  و حق مسکن کارگران به  450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان تعیین شد.

«حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماً افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد. این مصوبه طبق گفته ی وزیرکار امروز بعد از گذشت 2ماه به تصویب رسید.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، زمان اجرای حق مسکن 450 هزار تومانی کارگران  مطابق مصوبه شورای عالی کار از ابتدای فروردین ماه 1400 است و کارفرمایان ملزم هستند ما به التفاوت حق مسکن کارگران در این ماه را نیز بپردازند.

0 نظر:

نظر بدهید