صدور چک در دستگاه‌های دولتی تهران حذف شد
معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: صدور چک از گردونه مالی دستگاه‌های دولتی این استان از ابتدای سال گذشته حذف شده است.

به گزارش بورس فوری، معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: صدور چک از گردونه مالی دستگاه‌های دولتی این استان از ابتدای سال گذشته حذف شده است.

 امیر عباس رضازاده گفت: اکنون تمام خدمات مربوط به جابجایی وجوه در دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و چکی صادر نمی‌شود.

وی افزود: با تحقق این موضوع، استان تهران در زمینه تحقق خزانه الکترونیکی موفق عمل کرد و این برنامه را در سطح استان به سرانجام رساند. با تحقق خزانه الکترونیکی و حذف چک، جلوی هر نوع سودجویی و تاخیر در پرداخت‌ها یا اشتباه در روند جابجایی بدهی‌ها و مطالبات گرفته شد.

معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: پیش از این دستگاه‌هایی که با وجوه عمومی اداره می‌شدند، باید به مردم، پیمانکاران و شرکت‌های طرف حساب دولت، چک می‌پرداختند که با حذف چک از این فرآیند، تمام پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تمام مطالبات و بدهی‌ها به صورت پایا یا ساتنا به شهروندان، شرکت‌ها، دستگاه‌های مربوطه و طرف حساب دستگاه‌های دولتی پرداخت یا دریافت می‌شود.

گفتنی است که خزانه داری الکترونیک از جمله سیاست‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی و بخش‌های مختلف مالی در سطح کشور از طریق سامانه‌های الکترونیکی به خزانه کل متصل می‌شوند.

0 نظر:

نظر بدهید