اسلب صادراتی ایران 800 دلار، کاهش 1.8 درصدی قیمت بیلت
طی هفته گذشته اکثر فولادسازان ایرانی سیاست صبر و انتظار برای روشن شدن قیمت ها در چین را در پیش گرفتند که معامله ی خاصی هم برای بیلت ایران صورت نگرفت.

به گزارش بورس فوری،  طی هفته گذشته اکثر فولادسازان ایرانی سیاست صبر و انتظار برای روشن شدن قیمت ها در چین را در پیش گرفتند که معامله ی خاصی هم برای بیلت ایران صورت نگرفت.

در هفته گذشته ذوب آهن اصفهان، یک محموله 25 هزار تنی بیلت را برای تاریخ حمل 21 سپتامبر به مزایده گذاشت که البته خبری مبنی بر انجام معامله گزارش نشد. در همین حال هم فولاد خوزستان قرار است که مزایده ی 30 هزار تنی برای بیلت طی این هفته به اجرا بگذارد.

فولادسازان ایرانی طی هفته گذشته منتظر روشن شدن هرچه بهتر قیمت میلگرد در بورس شانگهای چین شدند که بنا به قیمت آن و البته درخواست چینی ها برای بیلت، نرخ های پیشنهادی خود را اعلام کنند.
به همین دلیل بهای هر تن بیلت صادراتی ایران طی این هفته با کاهش 1.8 درصدی در محدوده 628 تا 640 دلاری قرار گرفت.

اما در بازار اسلب روایت به گونه دیگری بود و فولاد خوزستان، صادرکننده برتر ایران، با انجام معامله 30 هزار تنی بیلت به نرخ 748 دلاری در هر تن، بهای اسلب صادراتی کشورمان را در تراز جدید قرار داد.
مطابق با معاملات صورت گرفته بهای اسلب صادراتی ایران طی این هفته با رشد 4.6 درصدی معادل 748 تا 800 دلار قیمت خورد تا فاصله خود را با بیلت وارداتی جنوب شرق آسیا به 120 دلار کاهش دهد.

0 نظر:

نظر بدهید