معاون وزیر راه: درباره انتقال پول با سوریه به توافق رسیدیم
معاون مسکن و ساختمان از توافق ایران و سوریه درباره انتفال پول خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی برای بازسازی‌های آتی سوریه تقویت می‌شوند.

 معاون مسکن و ساختمان از توافق ایران و سوریه درباره انتفال پول خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی برای بازسازی‌های آتی سوریه تقویت می‌شوند. 

به گزارش بورس فوری، محمود محمودزاده با یادآوری تفاهم‌نامه پیشین دو کشور ایران و سوریه برای بسترسازی لازم و امکان حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه، اظهار کرد: در سفر اخیر به سوریه، بسترسازی برای انجام تفاهم پیشین دو کشور انجام شد. همچنین موضوع نقل و انتقال پول و تسهیل در حمل و نقل از دیگر مواردی بود که دو کشور درباره آن‌ها به توافق رسیدند.

وی افزود: تبادل تجربه دو کشور ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن انبوه برای اقشار متوسط جامعه بر مبنای مقررات ملی و کنترل ساختمان و بهره‌مندی از تجربه ایران در این زمینه و نحوه تامین مالی پروژه‌ها در گفت‌وگو با مسئولان ارشد سوریه از جمله دستاوردهای سفر به آن کشور بود.

وی با بیان این‌که امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد و بستر فعالیتی جدیدی برای حضور بخش خصوصی در بازسازی سوریه فراهم شود همکاری ایران در بازسازی سوریه را شامل حوزه عمران، زیربنایی و مسکن اعلام و بر تقویت حضور بخش خصوصی ایران، تاکید کرد.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت -ایران-  هیچگونه اقدام اجرایی و سرمایه‌گذاری در سوریه ندارد و تنها بسترهای قانونی لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در سوریه فراهم می‌کند.

0 نظر:

نظر بدهید