صادقی در نشست خبری: نامزد جبهه اصلاحات فقط از میان اصلاح‌طلبان انتخاب می‌شود
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: لاریجانی مورد احترام بنده و اصلاح‌طلبان است اما براساس مانیفست مورد توافق جبهه اصلاحات، کاندیدای برگزیده منحصرا از بین نامزدهای اصلاح‌طلب خواهد بود.

به گزارش بورس فوری، محمود صادقی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به حذف گزینه های شاخص اصلاحات مثل حسن خمینی، جواد ظریف و عارف آیا احتمال حمایت اصلاحات از علی لاریجانی متصور است، اظهار کرد: آقای لاریجانی شخصیت با تجربه‌ای است که در رده‌های مختلف مدیریتی و قانونگذاری کشور حضور داشته و مورد احترام شخص بنده و اصلاح‌طلبان است؛ اما براساس مانیفست اعلام شده و مورد توافق جبهه اصلاحات، نامزد این جبهه منحصرا از میان گزینه‌های اصلاح‌طلبان انتخاب خواهد شد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره انتشار خبر انصراف عارف در سایت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها، تصریح کرد: این خبر را مدیر سایت از جای دیگری گرفته و بازنشر کرده، در واقع نشر اولیه خبر از منابع موثق بوده و صرفا بازنشر انجام شده است.

صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر تایید صلاحیت شوید و اصلاحات روی شخص دیگری به اجماع برسد واکنش شما چه خواهد بود، گفت: اساسا یکی از تعهداتی که نامزدهای جبهه اصلاحات به مجمع عمومی این جبهه داده‌اند، اینکه تا آخر تابع خرد جمعی باشند، بنابراین هرتصمیمی که نهایتا جبهه اصلاحات اتخاذ کند، من تابع آن تصمیم خواهم بود.

وی در واکنش به سوالی درباره فساد و مبارزه با آن تاکید کرد: مسئله فساد نباید سیاسی شود، یکی از آسیب‌هایی که مبارزه با فساد را مختل می‌کند سیاسی شدن است. در مورد مصادیق خاص فساد خوشبختانه برخورد صورت گرفته، حکم گرفته‌اند و در حبس هستند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخورد با فساد باید با ویژه با کسانی صورت بگیرد که در اتاق های تاریک قرار دارند و به خاطر برخوردهای گزینشی هنوز کسی به سراغشان نرفته است. در مبارزه با فساد، با شفافیت عمل، سایه‌ها را هدف می گیریم و با آنها هم مقابله خواهیم کرد.

صادقی درباره حضور پزشکیان و اجماع اصلاح‌طلبان بر او به عنوان کاندیدای نهایی تصریح کرد: در حال حاضر هنوز اجماع و رای‌گیری نسبت به هیچ یک از کاندیداهای معرفی شده صورت نگرفته و بنا بر این است که پس از ثبت‌نام‌ها رأی‌گیری انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای اقتصاد کشور چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: اولویت اصلی من مثل بسیاری از کاندیداها، برون رفت از وضعیت موجود اقتصادی، گرانی و بیکاری است.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بهبود شاخص‌های مختلف اقتصادی مثل رونق فضای کسب و کار مد نظر است.

صادقی تصریح کرد: در شرایطی که دو عامل خاص تحریم و کرونا روی اقتصاد سایه انداخته، بحث مدیریت کرونا را اولین برنامه خود قرار داده‌ام. چه در بحث واکسیناسیون و حمایت از کادر درمان و چه در بحث پشتیبانی از کسب و کارهایی که در اثر این بحران دچار مشکل شده‌اند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری خاطر نشان کرد: امید داریم با مذاکرات جاری در سطح بین المللی و تقویت آن در دولت بعدی، تحریم‌ها را با اقتدار رفع کنیم. همچنین ارتباط با ۱۵ کشور همسایه حوزه خلیج فارس را در روابط بین الملل در اولویت قرار خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه با گشایش در سیستم بانکی و رفع تحریم‌ها جای امیدواری است بیان کرد: با هم‌افزایی و توان ملی اقتصاد بهبود خواهد یافت. همچنین باید گام‌های مهمی در مقابله با آثار تحریم‌های اقتصادی مثل فاصله طبقاتی برداشته شود و با سیاست‌های درست اقتصادی از منابع عظیم کشور استفاده بهینه صورت بگیرد.

0 نظر:

نظر بدهید