مهرعلیزاده در نشست خبری: دولت من «دولت تحول و عدالت» است/رئیس‌جمهور آینده باید عملگرا باشد
داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نام دولت خود را «دولت تحول و عدالت» اعلام کرد و گفت: دولت آینده باید روحیه عملگرایانه داشته باشد.

به گزارش بورس فوری، محسن مهرعلیزاده عصر امروز پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری، با بیان اینکه بنده دولتی با اولویت های اقتصادی تشکیل خواهم داد، گفت: متاسفانه اختلاف نظرها و کشمکش های بی حاصلی در عرصه داخلی ایجاد و منجر به خدشه دار شدن وحدت ملی و ضرر رساندن به منافع ملی کشور و از بین بردن آرامش فکری مردم شده است و باید این شرایط تغییر کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای رفع این مشکلات باید دولتی روی کار بیاید که روحیه ای عمل گرایانه و دارای تعامل با همه نخبگان و گروه های فعال در جامعه را داشته باشد تا همه در کنار هم بتوانیم راه حل های لازم برای رفع مشکلات اقتصادی و همچنین رفع موانع تولید و صادرات و حضور در بازارهای بین المللی را پیدا کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: حذف بسیاری از اقلام اساسی از سفره های مردم ریشه در ضعف های مدیریتی دارد که ضروری است به شکل اساسی اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز اولویت اصلی کشور اقتصاد است، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی، ریشه کن شدن فقر و تنگدستی، مهار رشد بی رویه قیمت ها، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و رفع رکود و بیکاری نیازمند رئیس جمهوری هستیم که عملگرا باشد و با مسائل مدیریتی در زمینه های مختلف آشنا باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید تجارب لازم را داشته باشد و از سوی دیگر روحیه تعاملگرایی داشته باشد و روحیه خودبزرگ بینی نداشته باشد و خود و گروه سیاسی اش را بالاتر از گروه سیاسی مقابل نداند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: اگر این روحیه در رئیس جمهور آینده وجود داشته باشد قطعا می تواند با به کارگیری تجربیات خود و استفاده از ظرفیت جوانان، نخبگان و ایجاد مشارکت مردم نیازهای اقتصادی مردم را برطرف و شکاف های ایجاد شده را ترمیم کند.

وی افزود: کشور ما از ابعاد مختلف دارای ظرفیت ها و دارایی های خدادادی است و ذاتا کشوری غنی داریم و رئیس جمهور آینده می تواند با این شرایط، کشور را به وضع مطلوب برساند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بنده بیش از ۴۰ سال تجربه اجرایی در زمینه های مختلف داشته ام و برنامه مفصلی را آماده کردم که حاصل کار یک سال گذشته و البته با تکیه بر برنامه ای است که در سال ۸۴ ارائه کرده بودم. هدف بنده این است در زمینه اقتصادی تحول اساسی ایجاد شود و مشکلات را از سر راه مردم برداریم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه نام دولت بنده «دولت تحول و عدالت» است، گفت: تحول به این معناست که در عرصه اقتصادی باید تحولات اساسی با محوریت تامین معیشت مردم ایجاد شود. برنامه بنده اقتصاد محور است و برنامه ای تلفیقی نیست و بر مبنای یک تفکر مشخص اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اولویت بنده تحقق عدالت اجتماعی، تامین معیشت مردم، رونق تولید و بهبود وضع اشتغال است، اظهار داشت: از ویژگی‌های دولت بنده اهمیت دادن به مدیران بومی و منطقه ای است و برنامه محوری، فسادستیزی و شایسته سالاری را دنبال خواهم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رئوس برنامه های خود، گفت: تامین معیشت مردم، رفع مواد تولید و صادرات، افزایش سه تا ۵ برابری یارانه نقدی دهک های جامعه، مهار تورم، مبارزه با فساد، جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور، توسعه راه‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و صنعت ساختمان و مسکن از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی، اصلاح نظام مالیاتی، حمایت ویژه از واحدهای کوچک تولیدی و کارآفرینان جوان، ایجاد انسجام در برنامه های اجرایی دولت و به کارگیری سیاست خارجی توسعه محور از جمله برنامه های بنده در ابعاد مختلف است.

مهرعلیزاده تصریح کرد: اقتصاد کشور باید به شرایطی برسد تا معضلات بخش تولید رفع و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی به صفر برسد. همچنین کشور از لحاظ درآمد باید به گونه ای باشد که نیازی به مداخله در بازار بورس نداشته باشد و متاسفانه دیدیم که دولت در این دوره در بازار سرمایه دخالت کرد و پس از یک سال و نیم به ناچار به دنبال آن است که دو میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای جبران ضرر و زیان مردم در این بازار تزریق کند.

وی گفت: امیدواریم انتخابات پرشوری داشته باشیم و همه مردم پای صندوق های رای بیایند و دولتی تشکیل دهیم که از پس آنچه مردم می‌خواهند، برآید.

 

0 نظر:

نظر بدهید