تضعیف شورای نگهبان غیر عقلانی است
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به وظیفه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون اساسی گفت: تضعیف شورای نگهبان غیر عقلانی است.

به گزارش بورس فوری، محمد رشیدی بعد از ظهر امروزاظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و رهبر معظم انقلاب به این مورد تاکید ویژه داشته و مردم بصیر ایران باید این خط را دنبال کنند.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات گوناگون در کشور و استان‌ها، افزود: مناظرات انتخاباتی باید در فضای دوستی و در جهت اهداف انقلاب و حل مشکلات مردم باشد که موجب تضعیف انقلاب و دلسردی و دلخوری مردم نشود و از طرفی کاندیداها و طرفداران آنها هر کدام عقیده و تفکر خود را داشته و باید با احترام با یکدیگر برخورد کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اگر ایران دارای اقتدار ملی مثال‌زدنی و قدرت دفاعی بالا است که حرف نخست را در منطقه بیان می‌کند به پشتوانه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

رشیدی با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان امری حرام و غیرعقلانی است، بیان کرد: در تمام جهان شرایط و فیلترهایی برای انتخاب مدیران کشور وجود داشته و در کشور ما نیز بر اساس قانون اساسی که مورد تأیید مردم است شورای نگهبان عهده‌دار بررسی تأیید صلاحیت کاندیداها بوده و اگر فردی شورای نگهبان را قبول ندارد، ورود وی به انتخابات از ابتدا اشتباه بوده زیرا چهارچوب قانون اساسی را زیر سوال برده است.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل دولت جوان انقلابی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، دولتی که در مسیر انقلاب حرکت کند و چشمانش به دست کدخدا نباشد و استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و متخصص و دانشمند داخلی را جایگزین غرب کند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه با اشاره به نقش دیپلماسی در کشور، گفت: دیپلماسی فعال برای هر دولتی واجب است اما دیپلماسی بر پایه نگاه به غرب و خارج از کشور و بستن چشمان بر ظرفیت‌های داخلی اشتباه است و دستاورد برجام در ۶ سال گذشته متوقف کردن حرکت کشور در مسیر پیشرفت بوده است.

رشیدی ادامه داد: گفتمان مذاکره بدون استفاده از ظرفیت‌های داخلی امروز شکست خورده و مردم از تورم رنج می‌برند و بسیاری از فعالیت‌ها متوقف شده و کشور به دولتی نیاز دارد که شب و روز برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی با استفاده از ظرفیت جوانان تلاش کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جریان فتنه هر لحظه آمادگی دارد با استفاده از حداکثر امکانات فتنه ایجاد کند و معمولاً انتخابات بهترین فرصت ممکن بوده و مردم باید با بصیرت افزایی و افزایش آگاهی و حفظ آرامش کشور این نقشه دشمنان انقلاب را خنثی کنند.

وی با اشاره به نقش میدان در اقتدار ملی، تصریح کرد: اگر امروز ایران در اوج اقتدار و سربلندی است و تحریم‌ها بی اثر شده نتیجه دلاوری و رشادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم است و رهبر انقلاب بر تقویت هر چه بیشتر محور مقاومت در منطقه تاکید دارند.

رشیدی اضافه کرد: امروز هر کلام و تریبونی که محور مقاومت را تضعیف کند به جهان اسلام و مسلمانان ضربه وارد کرده و هیچ توجیهی قابل قبول نبوده و هر مسئولی که از این مرزها عبور کند از دایره انقلاب خارج شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط محور مقاومت، رژیم صهیونیستی به انزوا کشیده شده و گنبد آهنین اسرائیل دیگر مایه امنیت نیست و نابودی رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل نزدیک است.

0 نظر:

نظر بدهید