انواع نمودارها
اساس تحلیل تکنیکی بر نمودارها استوار است. بدون نمودار قیمت یک سهم ، تحلیل تکنیکی محتواي خود را از دست می دهد.

به گزارش بورس فوری، اساس تحلیل تکنیکی بر نمودارها استوار است. بدون نمودار قیمت یک سهم ، تحلیل تکنیکی محتواي خود را از دست می دهد. سرمایه گذار با استفاده از انواع نمودار قدرت تجسم وضعیت گذشته تا حال سهم یک شرکت را پیدا خواهد نمود. در تحلیل فنی ، نمودار ها مشابه نمودارهایی هستند که شما در هر زمینه تجاري می بینید. یک نمودار به زبان ساده ، یک نمایش گرافیکی از مجموعه اي از قیمتها در یک بازه زمانی مشخص است. مثلا ، یک نمودار ممکن است تغییرات قیمت یک سهام را در یک دوره یکساله نشان دهد و در این صورت هر نقطه روي نمودار قیمت نهایی روزي را نشان می دهد که سهام در آن معامله شده است
تحلیل گران از انواع مختلف نمودار استفاده می کنند که هر کدام از این نمودارها ویژگی هاي خاص خود را دارا می باشند. انتخاب نوع نمودار بستگی به نیاز ، مهارت و کاربرد آن براي افراد خواهد داشت.
براساس توافق قیمت سهم و حجم معاملات بر روي محور عمودي و زمان بر روي محور افقی نشان داده می شود. در محور زمان تقسیم بندي می تواند از بازه 15 دقیقه تا ده ساله متغیر باشد که بر حسب بازه مورد استفاده کاربرد دارند اعم از تحلیل هاي کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت.

پرکاربرد ترین و معروف ترین نمودارها ، عبارتند از : 1 .نمودار خطی 2 .نمودار میله اي 3 .نمودار شمعی

0 نظر:

نظر بدهید