مجمع «پاسا» برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران یاسا با حضور ۷۴ درصد از سهامداران و هیات مدیره شرکت برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران یاسا با حضور ۷۴ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهام عام) افتخار می کند به پشتوانه نیم قرن تجربه در صنعت تایر، به عنوان اولین تولید کننده انواع تاير و تیوب موتورسیکلت، دوچرخه اي، اسكوتري، كشاورزي و انواع شيلنگ آب و گاز همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع و متناسب با نیاز بازار و مشتریان بوده است.

فرایند کشف و بهره برداری از فرصت ها به منظور خلق ارزش، دغدغه اصلی هر روزه مدیران ارشد این شرکت است تا از این طریق بتوانند به پایداری کسب و کار خود دست پیدا کنند و با دیدگاه استراتژیک، تسلیم شرایط تحمیلی نشده و با آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری به همراه نگرش خلاقانه، فرصت ها را مورد توجه قرار داده و اقدام به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد نمایند.

مدیرعامل شرکت یاساتایر در ابتدای این جلسه به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 99 پرداخت وگفت: در سال ۹۵ و ۹۶ شرکت زیان ده بوده اما سود خالص شرکت در سال۹۹، از ۵۸۲.۴۴۱ میلیون ریال سال ۹۸ در سال ۹۹ به ۲.۱۸۴.۶۵۶ رسیده که سود خالص نسبت به سال ۹۸ افزایش ۲۶۴ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: با بررسی رشد شرکت در ابعاد مختلف ثابت کردیم که ظرف این یکسال شرکت قابلیت های بسیار خوبی دارد و ارزش ذاتی شرکت در بازار افزایش پیدا کرده است.

وی اعلام کرد: شرکت ایران یاسا تایر، در حوزه تولید محصولات نقش بارز را در تولید تایرهای خودرویی انجام می دهد و به نوعی رهبر بازار است. ایران یاسا از نظر تعداد حلقه تولید بیش از ۱۳ میلیون محصول تولید می کند و این یک امتیاز است.

همچنین شرکت مقام هفتم کشور را در تولید وزنی شرکت های تایرسازی کشور دارد. شرکت از تمام ظرفیت ها برای تولید استفاده کرده است.

 عمده دلایل تحقق سود حداکثری در عملکرد سال مالی سال ۹۹ در بخش فروش افزایش در نرخ فروش محصولات بوده است.

مدیرعامل شرکت اعلام کرد که تغییر در سیاست های فروش را در برنامه داریم.

وی در خصوص عمده دلایل تحقق سود حداکثری در عملکرد سال مالی سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در بخش فروش افزایش در نرخ فروش محصولات بوده است. همچنین تغییر در سیاست های فروش محصولات جدید با حاشیه سود بالاتر و توقف محصولات با حاشیه زیان و یا سود پایین و در نهایت ترکیب بهینه تولید، افزایش مقدار فروش محصولات نسبت به سنوات گذشته است.

در بخش بهای تمام شده نیز تغییر در فرمولاسیون و انتخاب مواد جایگزین جهت کاهش قیمت موادبری با حفظ کیفیت محصول، مدیریت صحیح موجودی مواد اولیه و خرید به موقع مواد اولیه عمده داخلی و خارجی باتوجه به افزایش قیمت و نوسانات نرخ ارز در بهترین زمان ممکن و با کمترین قیمت و کاهش نرخ خرید مواد اولیه به دلیل استفاده از منابع داخلی است.

همچنین سود حصل از نرخ تسعیر ارز، وصول بخش از مطالبات سنواتی و سود حاصل از فروش املاک دریافتی و اجرا پروژه های توسعه ای از دیگر درآمدها و هزینه های شرکت به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت اعلام کرد: در سال ۹۹ با توجه به مشکلات صادراتی بازارهای جدیدی را پیدا کردیم و قرارداد جدیدی در خصوص صادرات به افغانستان منعقد کردیم.

در این مجمع سهامداران مطالبی را مطرح کردند که در ذیل می‌آید:

شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه دارد؟
تاکتون برنامه ای برای افزایش سرمایه نداریم.

آیا برنامه ای جهت افزایش نرخ دارید؟ 
نرخ مجموعه ما از نرخ سواری پایین تر نیست. انجمن صنفی مجوز افزایش قیمت را گرفت اما سازمان حمایت اجازه افزایش قیمت نداد و انجام نشد، در عین حال که خودرویی ها افزایش قیمت نداشتند ما افزایش قیمت داشته ایم.

سهامداران به اینکه افزایش قیمت تاکنون اعمال نشده اعتراض کردند اما مدیرعامل مدعی شد تمام افزایش نرخ‌های مجموعه به صورت چراغ خاموش است.

در پایان این مجمع پس از تصویب صورت های مالی از سوی سهامداران مبلغی به عنوان سود هر سهم به تایید حاضران در جلسه رسید.

0 نظر:

نظر بدهید