ششمین عرضه اولیه با نقدینگی ۱۶۳ هزار تومانی و احتمال کاهش سهمیه
امروز با عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام محصولات کاغذی لطیف در فرابورس، ششمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام می شود.

به گزارش بورس فوری، طبق اعلام قبلی، امروز 15 درصد از سهام محصولات کاغذی لطیف عرضه اولیه و طی آن 30 میلیون سهم با محدوده قیمتی 3000 تا 3250 تومانی و سهمیه 50 سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در زمان سفارش گیری واگذار می شود.

هر چند نقدینگی لازم برای خرید 50 سهم "لطیف" حدود 163 هزار تومان است اما در صورت استقبال 2.5 تا 3.5 میلیون نفر تعداد 12 تا 8 سهم به هر کد (حدود 39 تا 26 هزار تومان) تخصیص خواهد یافت.

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت محصولات کاغذی لطیف در هفتم خرداد سال ۱۳۶۴ تاسیس و عملیات اجرایی را در اواخر سال ۷۰ در شهر هشتگرد در زمینی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۵ هزار تن محصولات کاغذی آغاز کرد و از دوم تیر سال ۷۳ تولید آزمایشی را آغاز و در ۱۹ مرداد سال ۷۳ شروع به بهره برداری کرد. سال ۸۸ با اجرای پروژه بهسازی کمی و کیفی خط تولید، ظرفیت اسمی به ۲۰ هزار و ۴۷۲ تن افزایش یافت.

سرمایه شرکت با ۲۴۵ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است و ۹۹.۸ درصد مالکیت شرکت به گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین اختصاص دارد و واحد تجاری نهایی سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام پنج شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، صنعت غذایی کورش، لیزینگ کارآفرین و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در 22 و 29 اردیبهشت ، 5 و 19 و 26 خرداد عرضه اولیه شده و محصولات کاغذی لطیف ششمین سهم جدید سال بشمار می رود.

0 نظر:

نظر بدهید