آمار تکان دهنده از بار اصلاح نظام بانکی بر رشد نقدینگی
دولت در میان همه مشکلات توانست مسائل اساسی بانک‌ها را حل و فصل و تکلیف موسسات غیرمجاز را روشن کند که برای این کار پول زیادی هم پرداخت کرد و بخشی از نقدینگی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانک‌هاست.

به گزارش بورس فوری رئیس جمهور اظهار کرد: دولت در میان همه مشکلات توانست مسائل اساسی بانک‌ها را حل و فصل و تکلیف موسسات غیرمجاز را روشن کند که برای این کار پول زیادی هم پرداخت کرد و بخشی از نقدینگی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به   خاطر اصلاح بانک‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت، گفت: عهد دولت با مردم این بود که در برابر آمریکا تسلیم نشویم و بتوانیم کشور را در جنگ اقتصادی اداره و مواد اولیه را تامین  کنیم و به این عهد خود پایبند بودیم. روحانی خاطرنشان کرد: دولت در میان همه مشکلات توانست مشکلات اساسی بانک ها را حل و فصل و تکلیف موسسات غیرمجاز را روشن کند و برای این کار پول زیادی هم پرداخت کرد و بخشی از نقدینگی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانک‌هاست.براساس آخرین آمارها ،45 هزار میلیارد تومان منابع از سوی بانک مرکزی برای جبران زیان موسسات مالی غیرمجاز  با عنوان پایه پولی خلق و پرداخت شده است. با توجه به ضریب فزاینده 7.6، در عمل، 300 هزار میلیارد تومان از نقدینگی افزایش یافته به جبران زیان موسسات غیرمجاز باز می گردد. اکنون سوال این است که 400 هزار میلیارد تومان باقی مانده، ناشی از جبران زیان کدام بانک هاست. به نظر می رسد بخشی از این رقم به برخی بانک های ادغام شده در سال گذشته باز می گردد چرا که خبرها و اظهارات برخی مقامات بانکی نشان می داد که برخی از بانک‌های ادغامی شرایط مالی مناسبی نداشتند

ی،

0 نظر:

نظر بدهید