قالیبافان برای بیمه تامین اجتماعی نیازبه تمدیدمدرک حرفه‌ای ندارند
رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، قالی‌بافان و بافندگان فرش دستباف نیاز به تمدید مدرک مهارت فنی برای ارائه به سازمان تامین اجتماعی ندارند.

به گزارش بورس فوری، به نقل از وزارت صمت، فرح‌ناز رافع با ارائه توضیحاتی در خصوص تصمیم هیأت دولت در جلسه عصر دیروز درباره موافقت با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار، گفت: این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت و پس از یک سال تلاش به نتیجه رسید.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان‌داشت: آئین‌نامه مذکور در سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و دولت وقت آن را ابلاغ کرد؛ در این آئین‌نامه تاکید شده بود صنعتگرانی که توسط مرکز ملی فرش برای انجام آزمون مهارت معرفی می‌شوند و دارای مجوز فعالیت هستند، از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای که امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است مهارت‌سنجی می‌شوند.

رافع گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل در دستور کار مرکز ملی فرش ایران قرار داشت و برای رفع این مشکل و با توجه به مطالب مطروحه در شعار امسال، در هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار دنبال شد و به نتیجه رسید.

وی توضیح‌داد: هیأت وزیران در جلسه سه روز قبل به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به موجب مصوبه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، با اصلاح آئین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار موافقت کرد و براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: با توجه به بند (الف) مصوبات چهل و هفتمین هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، از این پس استمرار بهره‌مندی بیمه برای قالی‌بافان تحت پوشش قانون بیمه‌های تأمین اجتماعی، قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار منوط به تمدید کارت مهارت صادره از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور نیست و مدرک مذکور از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته بیمه‌شدگان برای تمدید بیمه خود باید سالیانه مدرک مهارت فنی حرفه ای خود را به‌روز ارائه می‌کردند.

 

0 نظر:

نظر بدهید