بانک های چین بیش از ۱ تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی دارند
اطلاعات بانک مرکزی چین نشان می‌دهد بانک‌های تجاری این کشور تا پایان ماه مه به رکورد ۱.۳۸ تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی رسیده‌اند.

اطلاعات بانک مرکزی چین نشان می‌دهد بانک‌های تجاری این کشور تا پایان ماه مه به رکورد ۱.۳۸ تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی رسیده‌اند.

به گزارش بورس فوری به نقل از راشا تودی، ذخایر ارز خارجی در بانکهای چین بیش از 260 دلار طی یک سال گذشته افزایش یافته و برای اولین بار از یک تریلیون دلار فراتر رفته است. به این ترتیب چین آزادی گردش سرمایه بیشتری را در خارج از کشور دارد.

این افزایش ذخایر از آنجا ناشی می‌شود که افزایش تقاضا برای کالاهای چینی طی همه‌گیری کرونا، درآمد خارجی صادرکنندگان این کشور را بالا برده است. اقتصاد مقاوم چین و بالا رفتن ارزش یوان سرمایه گذاران خارجی را تشویق کرده دلارهای خود را در ازای یوان بفروشند تا بتوانند سهام و اوراق قرضه چینی بخرند.

 اطلاعات بانک مرکزی چین نشان می‌دهد بانک‌های تجاری این کشور تا پایان ماه مه به رکورد 1.38 تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی رسیده‌اند. بانک ها بیشتر این پول را برای وام دهی به شرکتهای داخل و خارج کشور استفاده کرده‌اند.  ذخایر بانک مرکزی چین هم ماه گذشته به بالاترین رقم طی 5 سال گذشته رسید.

 جریان سریع سرمایه به داخل چین باعث کاهش نرخ سپرده دلار در این کشور به پایین ترین رقم شده است. بانک مرکزی چین هم اقداماتی برای کاهش نقدینگی دلار شامل تسهیل کنترل سرمایه اتخاذ کرده است.

0 نظر:

نظر بدهید